Week terug gezet echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sama1, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hallo dames,

De 30ste vorige maand had ik een positieve test. Nu afgelopen dinsdag een echo gehad. Ik dacht 7 week heen te zijn. De verloskundige dacht net 6 week. Ze kon vaag dacht ze een kloppend hartje zien. Aangezien ik niet weet wat mijn cyclus is omdat ik gestopt ben met de pil en direct zwanger raakte wat ik niet helemaal verwacht had weet ik zelf ook niet hoe ver ik ongeveer ben. Ik had op de 30ste een mooie test. Zijn er meer dames die dit hebben gehad? Volgende week donderdag mag ik weer heen maar ben er best zenuwachtig onder op de een of andere manier.

2. expectful2009

expectful2009 Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad! Ik had op 23 april een positieve test, maar tijdens de eerste echo was nog niets te zien. Ik kreeg toen ook te horen dat ik maar af moest wachten en ze niet wisten of het wel een goede zwangerschap zou zijn. Achteraf gezien bleek ik toen echt nog maar net 4 weken zwanger te zijn geweest, dus logisch dat ze nog niets zagen.
    Vorige week dinsdag had ik een echo en toen kwam ze op 7 weken, terwijl ik volgens mijn laatste menstruatie een week verder had moeten zijn. Mijn menstruatie was overigens ook niet duidelijk, want ik ben dus ook direct zwanger geworden. Tijdens die echo afgelopen week zag ze een super goed kloppend hartje en was er dus niets aan de hand. Ik zou me dus totaal geen zorgen maken als ik jou was! Komt allemaal goed.:)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij op 30 april een positieve zwtest had, ga ik er voor het gemak vanuit dat je toen 12 dpo was.
    Dan was je op 2 mei 4 weken zwanger.
    Vandaag zijn we 21 dagen verder en zou je idd al 7 weken zwanger moeten zijn.
    Met 7 weken moet er al een sterk/duidelijk hartje en vruchtje te zien zijn, mits de apparatuur goed is.
    Heeft ze het vruchtje niet opgemeten?

Ik duim dat je volgende week een mooier beeld hebt wat passend is bij je termijn!

4. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Bij deze zwangerschap had ik rond de 7 weken mijn eerste echo, werd toen ook terug gezet naar 6.2.
    Gister de termijnecho gehad en weer vooruitgezet op precies de dag van eigen berekening.

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik had deze zwangerschap eerst ook een gyn die me 1-2 weken terugzette steeds. Bij een echo zag ze een kloppend hartje, maar zei doodserieus dat ik 4 weken nog wat was :roflmao::roflmao:

Fouten zijn zo gemaakt met deze termijn, ik zou er nog niet te zwaar aan tillen.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ze heeft het opgemeten alleen is het nu millimeter werk natuurlijk. Zelf heb ik mijn laatste menstruatie ook niet opgeschreven na het stoppen met de pil. Ik hoop dat het goed gaat. Echo op zich zag er goed uit. Alleen een week vond ik zoveel ook gezien de positieve test.

7. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Niet exact een week maar wel een aantal dagen terug gezet in het begin terwijl ik juist enorm vroeg positief testte en daardoor juist verwacht had naar voren te worden gezet. Met vitaliteitsecho dus verwacht rond de 8 weken uit te komen, maar was 7.2. En met de termijnecho kwam dat ook ongeveer overeen. Inmiddels loopt ze wel een ruime week voor op groei, kan inderdaad gewoon wat groter zijn of dat ik misschien toch een paar dagen langer zwanger ben, maar dat maakt voor de baby niks uit:) Of het was 0,1 of 1 mm (weet het niet meer) verschil in meten verschilt al 3 dagen zwangerschap zeiden ze toen tegen mij.

Heb je geen inwendige echo gehad om het hartje te kunnen zien kloppen?

8. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nee ze dacht iets te zien kloppen. Volgende week donderdag mag ik weer heen.

9. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Hopelijk dan een duidelijke echo! Hier met 7.2 kon ze het hartje uitwendig niet zien kloppen maar inwendig was het heel duidelijk.. Dus als er nog twijfel is, zou ik om een inwendige echo verzoeken..

Deel Deze Pagina