Echoscopiste zich versproken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by linda12345, Sep 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda12345

Sep 13, 2014
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb vanmiddag een echo gehad met 25 weken. Ik gaf duidelijk aan het geslacht niet te willen weten. Zegt ze opeens: "ik kon het geslacht net duidelijk zien". Dus mijn vermoeden is nu heel sterk dat het een jongen is of kunnen ze bij meisjes het ook zo duidelijk zien?

2. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Hahaha, sorry maar ik moet nu denken aan de echo toen bij mijn zoontje. De echoscopiste zei nou daar kan ik niet omheen!!

Man helemaal trots die kamer uit, zo van dat heeft ie van mij.

:D

Wil niet zeggen dat ze dit bij jou ook zo bedoelde hoor... Ze had waarschijnlijk scherp beeld.

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ja ook bij meisjes kunnen ze het duidelijk zien. Zeker bij 25 wkn. Die uitspraak zegt dus niets.

4. Marlau

Marlau Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    1,972
    1,191
    113
    Bij beide is het duidelijk te zien, dus het hoeft niks te zeggen.
    Wel vreemd dat ze dat zo zegt trouwens. Vooral als jij het expliciet hebt aangegeven het niet te willen weten.

5. linda12345

Sep 13, 2014
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vond ik zelf ook vreemd. Ik wil dat het echt een verrassing blijft tot de geboorte. Ben nu gewoon een beetje teleurgesteld dat ik het geslacht misschien weet.

6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,772
    1,363
    113
    Bij onze oudste (dochter) wilden we het ook niet weten. Ze vroegen bij de 20w echo wel 3x of we het echt niet wilden weten. En op een gegeven moment zei ze, 'nou, ik heb het al gezien hoor, jullie niet'? Maar ik wist echt niet waar ik naar had moeten kijken.

In ons geval bleek het dus een meisje te zijn!

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,826
    2,249
    113
    Maar misch ook niet!!
    Ik had extra echos en die dame had t maar over zij, wij wilde t ook niet weten.. T is toch echt een jongetje!

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar dat is toch absoluut niet het geval? Op basis van deze uitspraak is het nog steeds 50/50 en dit is echt puur de invulling die jij er aan geeft in mijn ogen...

Biny likes this.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier twee meisjes, bij de echo werd gezegd;’Oeh, dat was wel heel duidelijk te zien... willen jullie het weten?’ Meisjes dus he! ;) Zegt niks die uitspraak, zowel piemeltje als vagina kunnen echt overduidelijk zijn op een echo :)

10. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Zegt helemaal niks. Bij mijn beide kinderen zeiden ze dat het geslacht overduidelijk te zien was. Zijn beide meisjes.

11. smurfinnetje85

Jan 18, 2014
    56
    13
    8
    Female
    hoi

ik snap je helemaal. wij hadden dezelfde situatie bij onze eerste. Ik had het gevoel dat ik een jongentje kreeg en toen zeiden ze bij de 20 weken echo. het geslacht is overduidelijk te zien als je het wil weten. wij wilde het niet weten maar toen was ons gevoel helemaal oke het wordt een jongetje.

Toch kwam er een meid uit. ik was door de echo zo zeker van me zaak geworden dat ik na de bevalling wel 4 keer heb gevraagd is het een meisje.

dus het zegt totaal niks. later heb ik die specifieke echo nog gezien. en zelfs ik als leek kon duidelijk zien dat het een meisje werd.

groetjes

12. megamutsje

megamutsje Bekend lid

Feb 14, 2017
    521
    166
    43
    Female
    Ze kunnen het bij allebei "duidelijk" zien.
    Ik zou het gevoel van nu weet ik het mischien lekker van je af zetten.

13. megamutsje

megamutsje Bekend lid

Feb 14, 2017
    521
    166
    43
    Female
    Bij ons was het geslacht ook duidelijk te zien.
    Zoals je op de echo ziet en het is een meid.
    Het ligt er maar net aan hoe duidelijk ze het in beeld krijgen.
    Hoop dat je zo iets gerustgesteld bent

Attached Files:

14. linda12345

Sep 13, 2014
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties! Ben opgelucht te lezen dat het in sommige gevallen ook gewoon een meisje bleek te zijn en is de kans nu voor me gevoel ook weer 50/50. :)

15. Fenne34

Fenne34 Actief lid

Mar 19, 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Even off topic (sorry)
    Maar moet hier echt om lachen. Bij ons was precies hetzelfde (wij wilde het wel weten) was Overduidelijk een jongen. Dus ook mijn partner super trots hihi.... Maar nee ze hebben dat niet van onze mannen maar dat komt door onze hoeveelheid vrouwelijke hormonen tijdens de zwangerschap :Dsorry mannen :D

On topic. Volgens mij zegt het niets hoor. Bij vrienden van ons werd ook door de echocopist gezegd.... zooo dat is niet te missen. Die vriend van ons helemaal blij... Dat moest wel een jongen betekenen... Maar nee hoor was juist overduidelijk een meisje. Volgens mij hoeft zo'n uitspraak dus helemaal niets te verklappen. Al is het wel een beetje slordig dat ze er überhaupt een uitspraak over doet, als je duidelijk aangeeft het niet te willen weten.:rolleyes:

Jess93 likes this.
  16. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

May 7, 2017
    938
    317
    63
    Female
    Dit is inmiddels mijn vijfde zwangerschap. Ik weet nu ook wel waar ik naar zit te kijken als ik een echo heb. Zowel bij mijn jongste zoontje, als bij mijn dochtertje (nu nog in mijn buik) dacht ik het geslacht al te zien voordat de echoscopiste het überhaupt had gezegd. En ik had het goed ook nog :D Dus ja, ook het geslacht van mijn dochtertje was duidelijk te zien hihi en dat al bij 14 weken! Laat staan bij 25 weken...

17. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Bij de 20 weken echo vroeg degene die de echo maakte of we het geslacht al wisten/wilden weten. Ik zei dat het waarschijnlijk een meisje was maar dat het niet volledig zeker was, hij zette het apparaat erop en zei vrijwel meteen: 'Nou nu wel, hier kun je niet omheen.' Dus bij beide geslachten kan het heel duidelijk zijn en ik denk dat je nu echt nog niets zeker weet. :)

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Dat is wel heel irritant trouwens zeg, nee is toch gewoon nee zeg.. :$

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het lijkt mij dat als je met 25 weken tussen de benen kijkt het geslacht gewoon altijd heel erg duidelijk is.
    Overduidelijk een jongen (want piemel) , overduidelijk een meid (want geen piemel).

:)

Be Happy likes this.
  20. applejo

applejo Bekend lid

Jan 14, 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Ik had laatst bij.17 weken. Wou het ook niet weten. Toen was de baby heel druk en had relatief lange benen. Toen zij ze: Als dat geen voetballertje wordt

Maf toch

Share This Page