Smerig praatje....net zag ik 1 wormpje in mn ontlasting. Verder geen jeuk of wat dan ook, maar vindt het zooo niet leuk. Zou ik nou wormpjes hebben of kan dat er ook maar 1 zijn? Sorry voor het ranzige onderwerp, maar misschien hebben dr meer er last van? En kan het kwaad??
Je hebt verschillende soorten wormpjes. Van die witte kleintjes zijn er meestal meer van. Je kan bij de apotheek zonder recept zo'n wormenkuur halen mochten het er meer zijn. Alleen geen idee of dit tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden. Dit zou je ff na moeten kijken.
Nee dat is er niet slechts 1 sorry. Even naar de apotheek voor een wormenkuur. Wel goed informeren dat de kuur samen gaat met een zwangerschap. Dat weten ze heel goed bij de apotheek. Ze hebben daar zelf een speciaal boek over alle medicijnen en zwangerschap. Komt gelukkig vaker voor maar tis inderdaad niet leuk!
Toevallig geen taugé gegeten? Ik schrok me laatst ook een ongeluk, dacht ook dat ik een wormpje zag in mijn ontlasting, was het nog een stukje taugé
Gewoon even een kuurtje halen, zijn vaak maar 2 tabletjes. Hun zullen ook advies geven over de bij komende dingen (hygiëne in huis enz.)
Ieuww...ok, morgen gelijk naar de apotheek en alles grondig wassen!! Voor de kleine kan t geen kwaad las ik al! Eet je juist geen rauw vlees enz...krijg je zoiets :'(
Als die pillen niet mogen tijdens zwangerschap: ook zonder kun je er van af komen. Goede hygiene, van onderen goed schoon houden (ze leggen hun eitjes rond de anus) en ze sterven vanzelf uit. Zeker als je nog geen jeuk hebt heb je kans dat ze nog niet met zovelen zijn en heb je goede kans dat het zo werkt, weet ik uit ervaring.
Gisteren wel chinees op...zat wel taugee in. Ga nog maar eens goed inspecteren dan...getver Hygiëne ben ik juist zó van, dus we gaan morgen gewoon weer alles poetsen! Ranzig iets vind ik t...zal de kids ook goed inspecteren!
Toen ik je topic opende, dacht ik dat "aaah" vertederend bedoeld was, "wormpje" een koosnaampje voor je baby en dat je deze zojuist had gezien op een echo of e.d. Niets is minder waar . Volgens mij kunnen sommige wormen helaas ook overleven ondanks goede hygiëne. Ik zou toch de HA even bellen. Er bestaat vast wel een middel dat je wel mag gebruiken en dat effectiever is dan alleen goede hygiëne. Je kunt ze trouwens van 1001 zaken hebben gekregen en taugé lijkt me niet eens per sé de meest logische boosdoener.
Had misschien beter ieuwwww kunnen gebruiken dan. Ben er gewoon zo vies van, maar kan er nog niet meer ontdekken. Morgen bel ik gewoon de ha even en overleg ff met hun. Wat als het toch 1tje was of t dan geen kwaad kan dat ik iets zou innemen...
Kuurtje halen zoals iedereen hierboven zegt een je toilet goed schoonmaken want het is zo overdraagbaar als wat
Mocht je er morgen achterkomen dat je daadwerkelijk wormpjes hebt, dan huisarts bellen. De standaard, zelf te krijgen kuurtjes mag je als zwangere niet hebben! De rest van je gezin uiteraard wel (kids onder de 2 ook niet ) Hopelijk was t de taugé en heb je t bewegen verbeeld
Heel goed je handen wassen, en vooral ook je nagels borstelen. Eitjes zitten nl. vaak achter je nagels en zo begint de cyclus opnieuw. Beste is ook om hele gezin kuurtje te laten slikken. Stelt niks voor. 1 pilletje en 2 weken later nog 1 pilletje.
Ok..heel erg bedankt voor de tips. Heb net alles grondig bekeken, maar kan echt niks zien of vinden. Dochtertje van n kennis had t, maar daar kropen ze naar buiten zeg maar...zie echt helemaal niks..
Gisteravond net voor het slapen gaan op bed dit topic gelezen. Je raadt al waar ik vannacht over gedroomd heb..
Mebendazol (het middel tegen wormpjes) kan veilig worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Het word nauwelijks geresorbeerd vanuit het maagdarmkanaal. Er is voldoende ervaring mee opgedaan.