Hey dames, Ik ben eind sept 2010 gestopt met de pil om zwanger te worden van ons eerste kindje. Ik (22) en mijn vriend (29) willen dit super graag.. Mijn cyclus is sinds ik stopte heel raar.. M'n menstruatie bleef ong 7 weken uit en sindsdien is mijn cyclus tussen de 18 à 20 dagen. Soms zit er een enkele tussen die iets langer duurt. Nu is volgens mijn korte cyclus aanstaande dinsdag mijn nod. Alleen zie ik nu al op tegen de negatieve test.. Heb nog nooit een posi test gehad heel deprimerend. Maarja zoals nu heb ik wel verschijnselen. Hoelang zijn jullie bezig? En is 10 maanden lang? Liefs Jaya
Hoi Jaysa, Het kan natuurlijk zijn dat je nog aan het ontpillen bent. Ik vind namelijk een cyclus van onder de 21 dagen wel erg kort. Volgens mij heb je dan geen eisprong, of gebruik je ovutesten en heb je al eens een eisprong gespot. En wat is lang, als je het zelf niet vertrouwd kun je altijd de huisarts vragen, daar zijn ze voor. Wij zijn in jan. 2011 gestopt, echter een lange cycle gehad. Zo is ieder lichaam weer anders. liefs Maud
ik vind jouw cyclus ook extreem kort... kan me bijna niet voorstellen dat je een eisprong hebt dan want dan zou jou eisprong tussen dag 4 en 8 moeten zitten en ik denk niet dat je eitje dan genoeg tijd heeft gehad om te groeien... ik zou ook even naar de huisarts gaan dan...
vraag me af waarom dat mensen testen voor hun NOD.. teleurstelling op teleursteling met een beetje pech.. tel gewoon 5 tot 7 dagen bij je NOD en test dan pas.. kan tegen slagen en teleurstellingen voorkomen... Natuurlijk snap ik dat je heeeeel graag wil! Misschien moet je eens in overleg gaan met je huisarts.. je cyclus is heeel heel erg kort... Eitje kan dan niet rijpen... ik zou langs gaan als ik jou was..
Ik sluit me aan bij Blanc, iets langer wachten voor een test kan geen kwaad. Uk ben zelf ook in september me de pil gestopt en nog niet zwanger, dus dat is niet zo raar. Wat wel vreemd is, is je extreem korte cyclus, onder de 3 weken is de kans op een eisprong namelijk zeer klein. Ik zou hiermee zeker naar de HA gaan, kan opzien minst geen kwaad.
Als je een cyclus hebt van 20 dagen, dan valt de eisprong vaak op dag 7 aan 8. Ikzelf heb namelijk ook vaak een cyclus van 20 dagen, en krijg dan mijn eisprong op dag 8. Mijn ei is dan 15mm en volgens de gyn groot genoeg. Dus het kan wel degelijk dat je bij een korte cyclus onder de 21 dagen een eisprong krijgt. Al zeg ik natuurlijk niet dat het bij iedereen zo is.
ik zeg toch hetzelfde, dat zou tussen dag 4 en dag 8 moeten zijn omdat haar cyclus tussen de 18 en 20 dagen is... bij een korte lf kan het zijn dat je onvoldoende progestron aanmaakt oid dus dat is ook niet erg goed... nog een reden om naar de huisarts te gaan dus...
Jezus word er niet goed van! Ben net ongi geworden! DAG 16 gewoon niet normaal meer wat baal ik zeg! Is er wat te doen aan een korte cyclus! Liefs
Balen dat je ongesteld bent geworden! Ik denk dat je huisarts de enige is die je kan zeggen of er iets aan de cyclus te doen is. Misschien stuurt hij je wel door naar de fertiliteitsarts? Het is de moeite waard om te proberen!
Ik zou ook even langs de huisarts gaan. Je hebt idd wel een erg korte cyclus. Ook omdat je al zolang bezig bent kan het zeker geen kwaad. Wij zijn ook met 10 mnd naar de huisarts gegaan. Mocht er wel wat aan de hand zijn ben je nog jaren bezig met onderzoeken etc. Dus ik zou als ik jou was komende week even een afspraak maken. (hij gaat toch niet kijken) maar wellicht is een doorverwijzing naar een gyneacoloog geen overbodige luxe. Sterkte meid!
Ik denk zeker dat je korte cyclus een reden is om naar de ha te stappen. 10 maanden is niet lang, maar met zo'n korte cyclus is het moeilijker zwanger worden. Succes!
Meid, zoals bovenstaande reactie''s al zeggen : ga naar je huisarts. Kan niets geen kwaad, en je hebt gelijk zekerheid etc etc. Nu heb je een cyclus gehad van 16 dagen, en dan kun je er donder op zeggen dat er GEEN eisprong volgt. Want met 16 dagen kan dat niet. Er is medicatie die je cyclus weer wat op peil kan krijgen. Weet ff niet zo gauw hoe dat heet, meid. Ga gewoon een afspraak maken met je huisarts en sta erop dat je gezien wordt door een gyneacoloog. Je wordt echt wel geholpen dan hoor. Mijn man en ik lopen nu ook bij een fertiliteits arts na het 8 maanden geprobeerd te hebben. Bij ons ligt het dan iets anders, maar sta er gewoon op bij je huisarts voor een doorverwijzing. succes x