Hallo, Ik heb een paar weken geleden bloedverlies gehad met 14 weken, daarna nog een keer met 16 weken en uit een extra echo bleek dat ik een laagliggende placenta heb. Vanaf dat moment heb ik ook al buikpijn gehad maar ik heb nu echt regelmatig pijnlijke harde buiken dat ik echt even mijn benen op moet trekken tot het weer wegzakt. Ook trekt het door dan naar mijn onderrug en benen net alsof ik zwaar ongesteld moet worden. Nu hoor ik van de mensen om me heen dat ik toch contact moet opnemen met de verloskundige maar ik heb zoiets van aanstaande dinsdag heb ik weer een controle maar maak me nu toch wel zorgen door de reactie's. Wat is u advies? toch even bellen morgen of kan ik het wel afwachten tot dinsdag. Op dit moment ben ik 18 weken zwanger van de eerste (2x een miskraam gehad hiervoor). Alvast bedankt. oh ja, heb vanmiddag al laten testen op blaasontsteking maar dat heb ik niet...
Hoi Jolanda, zolang je niet weer bloedverlies hebt, kun je het echt nog even afwachten. De pijnen die je voelt komen van je banden en je kindje gaat nu een fase van snellere groei in waardoor je baarmoeder erg geprikkeld kan zijn. Dit hebben dus heel veel zwangere vrouwen in deze periode. Maar ik kan me voorstellen dat je je er een betje druk om maakt. Houd goed in de gaten of je weer bloed gaat verliezen en ga maarmet een lekkere kruik in je bedje liggen vanavond. Dat zal hopelijk wel helpen. Groetjes Brigitte