Op 29 november is mijn zwangerschapsverlof in gegaan. Dit was vier weken voor de verwachte bevallingsdatum van 28 december. Uiteindelijk ben ik op 3 januari bevallen. 6 dagen later dus. Volgens mijn werkgever is de einddatum van mijn bevallingsverlof ongewijzigd en dus 20 maart. Ik dacht dat bij een bevalling later dan de verwachte datum deze extra dagen bij het verlof opgeteld zouden worden. Kennelijk is dat dus niet zo, of is mijn werkgever abuis? Ik las op de website van het uwv dat ik nog een brief van het uwv ontvang met de definitieve datum. Met wat voor termijn kan ik deze brief verwachten?
Beste hluhluwe, Je wilt weten tot wanneer je bevallingsverlof loopt wanneer je later bevallen bent dan je vermoedelijke bevallingsdatum. En wanneer je de brief met de definitieve einddatum van de WAZO mag verwachten. Zoals je gelezen hebt op onze website klopt het dat je verlof wordt verlengd met de dagen dat je later bevallen bent dan je vermoedelijke bevallingsdatum. UWV informeert bij jouw gemeente naar de werkelijke bevallingsdatum. Wanneer je precies de brief met de beslissing mag verwachten durf ik niet zo te zeggen. Heb je jezelf aangemeld voor de berichtenbox (mijn.overheid.nl)? Je ontvangt een melding als UWV een document (brief) van je zwangerschapsuitkering voor je heeft klaargezet op MijnUWV (Particulieren (Home) - UWV - Voor Particulieren). Actuele informatie over de duur van het bevallingsverlof vind je hier Ik wens je nog een goed verlof. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team