Slapen baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieke23, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hoi!
    Even een vraag!
    Mijn dochtertje is nu 3 maanden, maar we hebben een probleem met slapen.
    Ze ligt sinds 1 maand ingebakerd, dit gaat een stuk beter! We hebben dit gedaan omdat ze zo actief in haar slaap is dat ze nauwelijks sliep.
    Maar nu hebben we een ander probleem; ze schuift namelijk haar hele bed door. Ze kan (ingebakerd en al) 180 graden draaien en haar hele bed door. 's nachts wordt ze hierdoor geregeld wakker omdat ze met haar hoofdje tegen de spijlen aandrukt.
    Het is zo vermoeiend om er s nachts meerdere keren uit te moeten om haar recht te leggen! Ze slaapt eindelijk 5/6 uur achter elkaar, maar hierdoor lukt dat niet meer.

Herkend iemand dit probleem? En zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan?

Groetjes!

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij deden altijd het laatste stuk van de slaapzak onder het matras vouwen, ik weet niet of dat lukt als de baby is ingebakerd? Anders zou dat een optie kunnen zijn.

3. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    je hebt ook van die speciale slaapwikkels volgens mij heten die de Snoozzz. De flappen vouw je onder het matras en in het midden ligt een gedeelte wat je rond het lijfje van je dochtertje kan vast maken. Zo blijft ze in 1 positie liggen als het goed is.
    Heb er zelf geen ervaring mee maar wel eens gezien bij iemand.
    Maar volgens mij kan dat niet gebruikt worden met een inbakerdoek, ook dat weet ik niet zeker.
    Succes!

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik weet niet hoe je inbakerd. Maar met de puckababy hadden wij hier hetzelfde, sinds we traditioneel inbakeren niet meer. Maar je kindje "vastleggen" in bed zoals hierboven beschreven lijkt me niet helemaal de bedoeling, of wel? Dacht ook dat dat niet mocht...

5. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Het was ook maar een tip hoor Yossie, als het niet gebruikt mag worden waarom worden ze dan verkocht en aangeraden in de betere babywinkels denk ik dan maar.
    Je mag ook niet meer inbakeren als het kindje kan rollen toch?
    Iig succes!

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Bedankt voor de tips. De snoozz word idd afgeraden geloof ik, maar het lijkt me wel een goeie oplossing. Erg lastig.
    Onderin vastleggen met slaapzak hebben we eerder ook al gedaan, ze schopte zich zo los. ( ze is echt heel druk in bed)
    We bakeren in met de pacco, maar alsnog krijgt ze het voor elkaar. vanacht heb ik haar elk uur recht moeten leggen omdat ze begon te huilen omdat ze tegen de spijlen lag...

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    En als je naast haar beentjes aan iedere kant een badlaken oorolt?
    Dan kan ze misschien de draai niet maken...

Deel Deze Pagina