2 weken en 's nachts doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duna

Duna Niet meer actief

Dat betekent dat mijn mannetje van nu ruim 10 pond (1 maand oud) 10 uur mag slapen? Ons hebben ze juist verteld dat grote kindjes vaker voeding nodig hebben vanwege de bloedsuikerspiegel, die gaat harder naar beneden vanwege het hogere gewicht. Wij laten hem maximaal 6 uur slapen (en dan meld hij zichzelf ook wel voor zijn fles..)

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    omdat ik dus wil zien of het wel idd met gewicht te maken heeft.
    eva slaapt nu pas door tot 5.00 en weegt nu 3640.. bij 4 weken kwam ze nog elk 3 uur

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Chanell die sliep in het begin al eigenlijks door..
    1 of 2 nachten dat ze 's nachts wel kwam..maar dat mag geen naam hebben..in principe heb ik nog een makkelijk kind haha..

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Als je kindje op gewicht is, goed en op verzoek drinkt, alert is, niet ingebakerd wordt en geen speentje krijgt, dan kan je het lekker laten slapen. Wel moet je alert zijn op hongersignalen en weet dat huilen het laatste signaal is.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Die van ons doet "ah ah aaaaaah" en dan is ze zich lekker aan het uitrekken en wordt ze wakker!

X

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ok...niet meer jaloers op me zijn.. is half 5 en mevrouw heeft net haar fles leeg.. om de 4 uur dus weer, die milk addict van ons! :D

7. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Die van ons sliep na 1,5 week al van 11.30 uur tot 6.30 uur, dit mocht omdat hij meer als 5 kilo woog, helaas is het sinds 3 dagen veranderd, en komt hij 's nachts weer!

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Als ze gewoon alert reageert en jij haar om zes uur goed wakker kunt krijgen is er niks aan de hand. Als ze iedere keer suf is, moeilijk wakker te maken moet je eerder voeden. Weet het toevallig omdat de baby van mijn zusje met 5 dagen al voor het eerst de nacht doorsliep. Heb de kraamhulp toen gevraagd. Als ze alert en wakker is is er niks aan de hand en kun jij lekker de nacht doorslapen!

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha ha die wist dat jij dit berichtje getypt had :D en dacht daar zal ik eens even verandering in brengen :) Ik vond het ook altijd wel wat hebben, zo'n drinkmomentje 's nachts, even knuffelen en dan weer lekker slapen!

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter is van 25 augustus en ze sliep op 1 november van 7 tot 7
    maar dat kwam ook doordat ze overdag niet kon slapen

wendy325 vindt dit leuk.
  11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier precies het zelfde! damian slaapt ook hele nacht door en word smorgens rond 6uur pas wakker, heerlijk! en overdag komt hij ook om de 3uur zelf melden voor de fles. Dit is juist goed meid! je kleine is nu goed bezig met het zelf regelen van nacht en dag ritme. hou dit zo erin, ga de kleine snachts niet wakker maken. zolang er 6 a 7 voedingen zijn is er niks aan de hand.

ik maak damian snachts absoluut niet wakker, heeft ie honger, dan komt ie zichzelf wel melden. en anders blijft hij gewoon heerlijk door slapen :D

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde! Het CB was er vanochtend voor een intake, dus kon ik gelijk even vragen of we het allemaal wel goed doen..... 's Nachts slaapt onze dochter ook zo'n 5 tot 6 uur achter elkaar voordat ze om haar flesje vraagt, overdag voeden we haar om de 3 tot 4 uur (ook op verzoek). Volgens het CB is dit juist hartstikke goed omdat ze zo een (dag -en nacht) ritme creeert.

Er mag de eerste weken niet meer dan 6 uur 's nachts en 4 uur overdag tussen zitten, dit is omdat die kleintjes dan redelijk regelmatig eten en het lichaam de voeding goed kan verwerken (hartje, darmpjes, maagje...), vandaar dat je dan ook op 6 tot 7 voedingen uitkomt.

Deel Deze Pagina