Geen zin in seks na bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door beertje22, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Ik ben 15-1-2015 bevallen van een gezonde zoon! Op een natuurlijke manier, alles is prima gegaan. Ben wel ingeknipt, en ik geef gewoon de fles. Geen borstvoeding. Maar sinds dat ik bevallen ben heb ik echt helemaal geen zin meer in seks. In het begin vond ik dat niet raar.. ik ben net bevallen.... Maar nu is het bijna 1 jaar geleden en ik heb er nog steeds geen zin in. Als m'n vriend op mij moet wachten om seks te hebben dan kan die tot volgend jaar kerst wachten wat uiteraad ook niet leuk voor hem is. Mja.... ik heb ook geen gevoelens meer van: ik wil lekker aan hem zitten, terwijl hij bij mij wel. Ik zit nog steeds aan dezelfde pil. Word normaal ongesteld. Ik zit er echt mee. M'n vriend dringt niks op, maar ik snap ok wel dat mijn vriend ook wel een seks wil hebben. Dus dan uiteindelijk doe ik het voor hem, maar voel er ook niet zo heel veel bij. Weet m'n vriend trouwens ook. Savonds als m'n zoon op bed lig, dan heb ik ook niet meer zoveel behoefte aan seks of dat ie aan me zit. Is dit raar? Ja toch?! Ik ben nog steeds gek op hem!

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Het zou volgens mij aan de pil kunnen liggen.
    Na een bevalling is je hormoonhuishouding heel anders geworden.
    Du kan het zijn dat de pil te zwaar is, en soms ook te licht.

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ver voordat ik iets met mijn vriend kreeg had ik een andere pil. Toen was ik een jaar of 16??? Weet het niet meer precies. Ben nu 24. En die pil was te licht werd ik elke keer ongesteld. En toen ben ik op deze pil over gestapt, en had ik nergens meer last van. Maar kom je erachter dat het aan de pil lig? Ermee stoppen is geen optie want er is niet echt een wens voor een 2e. Ivm rug klachten.

4. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Denk ook dat het aan de pil ligt, achteraf bleek dat bij mij chemiche castratie...
    Alhoewel bij sommige vrouwen het na de geboorte gewoon een lange tijd niet terugkomt. Geef het nog wat tijd en jezelf niet teveel onder druk zetten.

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik kan me indenken dat je 's avonds moe bent en graag wilt gaan slapen. Misschien heb je overdag meer behoefte in aanrakingen?
    Verder heb ik ook eens gelezen dat hoe minder seks je hebt, hoe minder zin je er in krijgt. Misschien moet je toch gewoon eens proberen om de intimiteit op te zoeken, dan komt de zin misschien vanzelf.
    Ik snap dat dit heel vreemd klinkt. Dingen als zin maken heb ik ook altijd vreemd gevonden, maar ik heb bij mezelf gemerkt dat het wel kan werken.

6. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Wat mamabeertje zegt.

Ik herken je gevoel maar aangezien wij wél een tweede willen moesten/moeten we wel. 😂

Ik merk dat ik iedere ronde meer en meer zin heb. Het is dus gewoon een kwestie van doen.

En misschien eens experimenteren met wat (nieuwe) 'hulp'middelen??

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Heel herkenbaar. Hier heeft het zo'n 15 maanden geduurd. We waren zo druk, en vreselijk moe. Na het geplak van m'n kids had ik aan het eind geen zin in gefriemel aan m'n lijf.en bovendien deed de eerste keer veel pijn na de knip. Ik wilde ook even op m'n eigen zijn. Nu er meer rust en ritme is kwam vanzelf de gedachte op hoe fijn het zou zijn samen in bed te liggen zonder kind(eren).
    En toe hoe het zoenen zou zijn, uiteindelijk kwam alles weer terug.
    Soms is het moederschap even wennen. Een nieuwe balans, en soms is er gewoon geen zin....
    Het is heel lastig, maar raar, nee hoor. Heel normaal denk ik, net als dat vrouwen juist snel weer willen vrijen. geef het de tijd, je kunt altijd nog hulp zoeken als je dat wil.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Tsja het kan aan zoveel liggen.

Misschien inderdaad de pil. Die zou je misschien kunnen vervangen met een hormoon loos spiraaltje. Heb je ook telkens 5 jaar geen omkijken naar. Dus mocht het niet helpen dan kan dat ook erg voordelig zijn.

Het kan zijn dat je je teveel moeder voelt, en dat het lastig is om dat te switchen. Als moeder sta je toch continu paraat. En vrijheid lijd toch sneller tot vrijen.

Misschien heb je de afgelopen tijd te weinig met zn 2e kunnen doen en zou het goed zijn om er even met zn 2e een dag of kort weekendje ertussenuit te gaan.

En als er niet een oppas oid voorhanden is samen met je man eens een wijntje op de bank drinken bij een verleidelijke film/muziek?

9. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik zou het aller liefste bij m'n oude vertrouwde pil blijven.
    We zijn nu een paar keer samen ff weg geweest, 1 naar een computerzaak in Rotterdam wisten we van te voren al dat we lang moesten wachten daar. Dus zoon bij opa en oma gebracht. En de 2e keer gingen we bij iemand op bezoek waar het door omstandigheden beter was hem ff niet meer te kunnen nemen. Maar alle 2 de keren heb ik niet zoiets gehad: ik voel iets fijns. Ik snap wel wat jullie bedoelen hoor.

En inderdaad, als we proberen te vrijen en m'n zoon lig op bed en de babyfoon sta aan kijk ik er ook elke x naar.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik pak niks meer van anticonceptie en bij mij is de zin ook minder.. Vooral owv vermoeidheid denk ik.. Dochter slaapt sinds 2 maanden mooi door, maar is wel rond 6u klaarwakker. Ik werk in posten en het enige waar ik 's avonds aan denk is mijn bed (Om te slapen :D )

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier kwam het duidelijk van de pil... eerst hoefde het ook nauwelijks van mijn kant uit... daarna was het totaal andere wereld. soms kan een switch van pil een hoop verschil maken

12. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Rainbow88@ Ik zou nu al wel lekker naar bedje kunnen gaan haha..

13. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier is de zin ook minder hoor. Als manlief zou moeten wachten op echt initiatief dan wordt t niets. Maar wel met mezelf de deal gemaakt dat er iig wekelijks gevreeën wordt. Manlief zou wel meer willen maar met kind, drukke baan, studie ernaast en huishouden heb ik echt niet meer zin. Bed is om te slapen hahaha.

Ik merk wel sinds we de deal hebben dat t weekend ervoor is ik meer rust ervaar. Geen "gezeur" voor mijn gevoel, gewoon knuffelen zonder dat ik steeds denkt "oh hij wil vast iets" en dan geeft wel rust. En ik merk dat nu we t gewoon regelmatig doen ik bet ook leuker vind.
    Moet nog altijd ff over drempel heen (poeh ik ben moe) maar dat is steeds sneller over naar " gezellig ff samen zijn"

14. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook geen pil en heb ook noooooit zin! Ik lees mee :)

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik herken het wel. Wat bij mij helpt is dat ik zelf het initiatief neem, en mijn man mij 'met rust laat'. Hoe meer hij aandrong, hoe minder zin ik had en werd het echt zo'n dingetje. We hebben het erover gehad en het gaat nu een stuk beter. Voor mijn zwangerschap was het vaak 4 a 5x per week, nu 2 a 3 keer. Maar ik merk zelf dat ik er meer van kan genieten en weer meer mezelf ben ipv alleen maar mama zijn. Denk dat het gewoon een beetje tijd nodig heeft. Ook kun je even laten checken of je tekorten hebt qua vitamines en mineralen.

Deel Deze Pagina