Kan iemand hier misschien een lijstje neerzetten van wat er allemaal in mijn ziekenhuiskoffer moet zitten?
* verzekeringspapieren * Ponsplaatje * toiletartikelen * T-shirt of nachthemd * pantoffels of slippers * warme sokken * extra onderbroeken * Kleertjes voor de baby; Rompertje, babypakje, jasje, mutsje, omslagdoek * schone kleren voor naar de bevalling * lijst met belangrijke telefoonnummers * fototoestel * zorg dat je losgeld mee hebt, voor eventueel een parkeerkaartje luiers, kraamverband enzo hoef je niet mee te nemen, deze hebben ze in het ziekenhuis
een badjas als je die hebt. Ik vond het erg fijn ik wilde niks aan me lijf hebben tijdens me bevalling maar was lekker die effe aan te kunnen schieten toen ik moest plassen
Ik ben van plan thuis te bevallen, maar zet wel voor de zekerheid een tas klaar, voor mocht ik naar het ziekenhuis moeten. Ik heb alleen geen ponskaartje, nooit laten maken omdat ik nooit in het ziekenhuis kom. Is het noodzakelijk dat ik dat van tevoren laat maken of is het niet echt een probleem als je dat niet hebt? Ik heb geen idee...
het is wel handig om alvast een ponsplaatje te maken, mocht je met spoed naar het ziekenhuis of iets moeten, dan hoeven ze er niet nog 1 te maken, en daar staan gelijk de gegevens op die ze nodig hebben...
2 euro muntstuk voor rolstoel... bij veel ziekenhuizen is het een heel eind lopen van de ingang naar de verloskamers. en wat ik vaak lees: lippenbalsem. lucht is droog en je lippen kunnen uitdrogen van het puffen.
ik kreeg de tip van een vriendin om van de toiletartikelen van die kleine "vakantie" uitvoeringen te kopen.
tip van een vriendin die een tijd lang op de verloskamers heeft gewerkt: een slappe warmwater kruik, om in je rug te leggen of op je buik om weeen op te vangen. Die kruiken hebben ze vaak niet in een ziekenhuis.
labello (droge lippen va het puffen) elastiekjes! niets is zo vervelend om je haren in je gezicht te hebben als je aan de slag me
Ik heb gemerkt dat je in belgie ook geen pampers nodig hebt of kraamverband dat krijg je in het ziekenhuis (komt wel op de rekening) ook krijg je in veel ziekenhuizen een set verzorgingsproducten van mustela en ook staat er een pak compressen als je borstvoeding wil geven. Ik heb wel een heel complete lijst in mijn mail zitten, heb de indruk dat die nogal overdreven is (zo staan er 8 pakjes voor de baby op) maar is misschien toch nuttig als checklist. Als je die lijst wil stuur me dan via pm een mailadres dan stuur ik hem door. Hier zitten niet zo heel veel belgen omdat het een nederlandse site is, dus denk niet dat iedereen er iets aan heeft om hem hier te gaan posten.