Hoeveel uur tussen voedingen

Discussion in 'Borstvoeding' started by LoveXx, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Ik las net ergens dat er niet meer dan 4 uren tussen voedingen mogen zitten??

Ik voed op verzoek.. en vandaag bijvoorbeeld heeft mn zoon (4,5week) gehad om:
    03:00
    07:00
    10:00
    13:00
    18:30
    23:00

Is dat dan niet goed? :(
    Ik weet dat ze 1x een langer slaapje hebben, en zoonlief presteert het om dat lekker 's middags te doen, ipv 's nachts... ;)

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet het niet precies, maar voor een kindje van 1 maand oud vind ik dit heel keurig!
    Als hij tevreden is, goed plast, af en toe goed wakker is tussen het slapen door, lekker groeit, dan krijgt hij echt wel genoeg binnenn.

3. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Ja, hij heeft goede plasluiers, groeit goed, is erg tevreden en
    ook goed wakker!
    Dus zal indd wel goed zijn toch?! :)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Lijkt me wel hoor!
    Fijn dat hij het zo goed doet.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,912
    3,935
    113
    Mijn dochter is nu 12 dagen oud en heeft vannacht van 11 tot half 3 geslapen en daarna van 3 tot 8... en toen heb ik haar maar wakker gemaakt ;)

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Fijn dat je zoontje het zo goed doet.

Zolang je zelf geen problemen hebt met de nachtvoeding kan je het gerust zo laten, want als hij nu 's nachts zou doorslapen van 23.00 tot 5.00 zou iedereen staan te juichen. Dus dat hij 1x per 24 uur langer slaapt is alleen maar goed.

Zelf zou ik proberen of ik het een beetje kan verschuiven, dus dat er een beter dag-nachtritme komt. Maar dat is heel persoonlijk.. misschien/waarschijnlijk geniet jij meer van de nachtvoedingen dan ik deed ;)

7. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Nou, nee, daar geniet ik niet van hoor :p
    Ik heb al geprobeerd om het op te schuiven door hem 's middags wakker te maken en te voeden, maar dan kwam hij alsnog 's nachts.
    Meneer dacht waarschijnlijk, he ik krijg een extra voeding :D haha..
    Ach nouja, hij is nog maar een maandje.. dat ritme komt wel.. :)

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Niet gek toch dat hij s nachts komt, is heel normaal. Maar ik zou persoonlijk overdag idd max. 4 uur tussen de voedingen aanhouden. 6 voedingen heeft hij in elk geval ook wel nodig dus als hij overdag minder krijgt, moet hij sowieso s nachts komen.
    Hier stond ik ook op knappen als ze langer sliep dus maakte haar dan wel wakker.

Share This Page