Beste kraamdeskundige, Mijn bijna 2 weken jonge dochter is verkouden. Gekregen van grote broer, mijn vriend en van mij. Heel vervelend voor haar, ze wist haarzelf even geen raad ermee. Vandaag zijn we naar de apotheek gegaan voor zo'n snotpompje en baby neusspray (zoutoplossing). Ze ligt nu lekker te slapen en ze kan weer door haar neus ademhalen (mond zit dicht met ademhalen). Ze heeft geen koorts (37.2). Ze is nu ook niet benauwd, dankzij snotpomp en neusspray. Flessen drinkt ze leeg. Er loopt geen snot uit haar neus, maar ze klonk wel vol. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af: - moet ik voor een verkoudheid de huisarts bellen? Ik ben op de hoogte verder van als ze suf is, minder dan de helft flessen drinkt, langer dan 24 uur 38 graden of hoger heeft etc. Maar of ik huisarts voor enkel verkoudheid moet bellen weet ik niet. - mag ze, als ze goed is aangekleed, mee naar buiten? Zo ja, moet ik een extra laagje kleding bij haar aandoen dan normaal? Alvast bedankt, Groetjes.
Hoi hoi, Nee hoor, je hoeft niet naar de huisarts hiermee. Alleen maar als ze de symptomen heeft die je zelf al opnoemt. Ze gaat weerstand op bouwen zo. Als je naar buiten gaat normaal aankleden zoals anders. Mag best, maar ben er voorzichtig mee. ' 'Groetjes Adrienne