Dag, Voor een onzekere vriendin van mij probeer ik informatie op te vragen: Zij heeft afgelopen maart 23 haar ovulatie gehad, de zaterdag daarvoor 22ste heeft zij gemeenschap gehad met haar partner, nu is zij 4 weken zwanger!! 23 maart was haar bevruchting, de dinsdag daarna 24ste heeft ze weer seks gehad met een ander... (hier was ik heel boos over). Nu vraagt zij zich af, kan zij nu zwanger zijn van de ander ondanks dat de bevruchting 23ste was... (of is ze wel echt zwanger van haar vriend). Hopelijk is er iemand die mij kan helpen zodat ik haar stress weg kan nemen...
Ja en hoe weet je dat het 4 weken zijn kan net zo goed een dag meer of minder zijn. Naar mij inziens kan het van beide.
Dat is nooit 100 procent.. Kan dus zo een dag eerder of zelfs later zijn! Dus ja, t kan van beide...maar dit is gewoon een kwestie van ''op de blaren zitten''.
?? Dus ze doet ovulatietesten/tempmethode? En de vk had dit gezegd? Die is dan vast helderziend. Als haar eisprong op de 23e was, kan het van beide heren zijn aangezien een ei tot 12 uur na de eisprong nog te bevruchten is. Wie zijn billen brandt ...... Een vaderschapstest kan als enige zekerheid geven.
Ja precies haha! Ze vertelde dat zij na dat zij seks had gehad met die andere, zij die zaterdag nog en morning-after had ingenomen.. maar dan is de kans toch heel klein dat deze werkt voor die dinsdagavond?
Een morningafter pil werkt alleen als je eisprong nog niet is geweest. Zij en de vk (nogmaals .. hoe dan) claimen dat de eisprong was op maandag 23 maart ... een MA innemen 5 dagen na de eisprong heeft dus totaal geen zin meer.
Nee precies. Heel erg bedankt allemaal voor de reactie's. Vaderschaptest is inderdaad de enige optie...
Snap dan ook niet waarom heeft zij met een verloskundige te maken? Gaat mij vast niet aan maar als ze een relatie heeft en ze gaan voor een kindje hoe kan ze een dag na de seks met haar partner dan seks hebben met een ander.
Ik dacht precies hetzelfde... Ik heb verder ook geen recht van spreken maar wat vreselijk voor haar partner ook.. Mag hopen dat ze eerlijk zal zijn tegen hem, daar heeft hij recht op naar mijn idee.
Op welke zaterdag heeft ze die dan genomen? Als het de zaterdag voor haar eisprong was dan is de kans namelijk groter dat ze zwanger is van die ander. Het stelt de eisprong uit, het voorkomt niet dat een bevruchtte eicel innestelt zoals ze vroeger dachten. Als het de zaterdag erna was dan is ze sowieso al te laat geweest omdat je hem binnen 72 uur na de onveilige seks moet innemen om er werking van te hebben en bij voorkeur/beste kans op werking binnen 24 uur (mits dus voor je eisprong).
Ach, wat onwijs klote voor haar (jouw?) partner.. Ik hoop oprecht dat ze (je?) eerlijk en open zal zijn tegen hem, dat is het minste wat ze (jij?) kan doen. En als het inderdaad om jezelf gaat, praat er met iemand over, los van je partner. Dit is een behoorlijke kluif om te dragen. Het is een mega domme keus geweest, maar er komt wél iets moois uit voort (een kindje), die verdient niets anders dan een stabiele en liefdevolle thuissituatie.
Of het is een tweeling Tja dom en stom en tja je moet er meedoen. Ik zou eerlijk vertellen aan je partner en dan verder gaan of met hem of zonder. Op dit basis als je dat gaat verbergen kan geen goede zwangerschap/relatie/ouderschap komen