Is dit (het begin van) een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zonnetje13, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Gisterochtend verloor ik ineens wat roze/bruinig bloed. Daarna kreeg ik kramp, en was het een maandverbandje vol rood bloed. Vervolgens verdween de kramp en het bloedverlies stopte. 's Middags weer ineens bijna een maandverbandje vol (niet doorweekt ofzo) bloed, maar geen krampen meer. Gisteravond alleen met afvegen bloed. Vannacht eventjes steken gehad, geen bloed. Vanmorgen rood-bruinig bloed, ongeveer een kwart maandverband. Verder vandaag maar een paar druppels verloren met afvegen. En af en toe wat steekjes. Het voelt nou zo onzeker! Ik ging er gisteren helemaal vanuit dat het mis was maar nu twijfel ik.
    Heb ook nog steeds zere borsten..al is het hcg natuurlijk niet meteen verdwenen. Dinsdag of woensdag mag ik voor een echo komen. Maar ik vroeg me alvast af wat jullie hiervan denken? Want ik weet niet meer wat te denken :(

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Als het echt helder rood is dan zeggen ze vaak dat het niet goed is. Bruin bloed is oud bloed en kan nog een tijdje daar beneden hebben gezeten. Heb je de vk gebeld of had je sowieso een echo staan? Anders kan je misschien eerder?
    Verder hoor je stiekem nog best veel dames met bloedverlies waar het goed ging maar, helaas ook waar het fout ging :( geen geruststellende woorden, sorry.

Ik hoop dat alles goed is op de echo!

3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een slopende onzekerheid.
    Een maandverband vol helder rood bloed is vaak niet goed zo'n goed teken, maar je hoort toch regelmatig dat het wél goed afloopt. Er valt eigenlijk niet zoveel over te zeggen op dit moment. Er zit niks anders op dan afwachten, helaas.
    Ik zal voor je duimen en hoop echt op een positieve afloop.
    Sterkte met afwachten!

4. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ja, meer valt er ook niet echt over te zeggen he.. zucht.
    Ik kan dinsdag of woensdag voor een echo terecht.
    Maar denk dat het niet goed meer is :(

5. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Heb je verhoging gehad? Zaten er stukjes in? Het hoeft of niet over te zijn, ik wil je geen valse hoop geven maar ik heb zelf ook rood helder bloedverlies gehad en is goed gegaan.

6. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Nee, je zult jammer genoeg moeten afwachten:(.
    Ik zal duimen!

7. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Nee geen stukjes! Ook geen weefsel of stolsels of wat dan ook.
    Afgelopen nacht had ik het wel extreem warm, of ik verhoging had weet ik niet. Maar nu heb ik het weer dus ga zo even tempen..

8. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Nu ik in bed lig met het raam open en relaxt ben heb ik het niet zo warm meer, ik voel nu wel dat ik geen verhoging heb :)
    Ik had vandaag nog 3 keer rood bloed met afvegen, nu alleen nog heeeel licht roze. En heb echt weer heel zere borsten, zoals ik de afgelopen 2 weken heb gehad. Ze zijn wel minder gespannen.. dus dat geeft ook niet echt duidelijkheid haha.
    Ik laat het weten als de echo is geweest!

9. Maxy

Maxy Lid

7 apr 2016
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat naar, bloedverlies is altijd eng. En helderrood wijst vaak naar een miskraam. Maar ik heb met mijn vorige zwangerschap zoveel bloedverlies gehad vanaf 5 weken soms zoveel dat het echt op mijn ongi leek... met stolsels en al... en dat hummeltje ligt heerlijk te snurken... het is 50/50 ja het kan mis zijn, er kan ook Niks aan de hand Zijn. Probeer jezelf te vertroetelen en huil als je dat wilt. Dat lucht op. Heel veel succes de komende dagen. Hou je ons op de hoogte?

10. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Hoi meid. Wat naar, ineens bloedverlies te hebben..
    Hier twee keer een miskraam gehad.
    Mijn ervaring is dat je wel zeker weet dat het een miskraam is, als het er een is. Bij mij liepen er beide keren tijdens toiletbezoek rode slierten/stolsels uit. Sorry voor de details...als het bij jou alleen helderrood is zonder stolsels of stukjes of iets dergelijks, dan is dat in ieder geval anders als bij mij!
    Ik ga voor een klein wonder duimen, dat je dinsdag een goede echo mag hebben..

11. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Ik heb ook bloedverlies gehad maar een beetje en geen krampen. Vaak is dat nml geen goed teken. Ik hoop dat het goed zit voor je maar zou me wel voorbereiden op het ergste. Houd ons op de hoogte en veel succes bij de echo. Bel anders de vk nog een keer.. Wie weet kan je vandaag of morgen terecht. Ik kon toen op vrijdagavond meteen komen met bloedverlies.

12. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik had eind oktober ook een vroege miskraam (4+3) en verloor toen ook veel meer bloed, met veel slijm/slierten en kleine stolsels. De symptomen waren toen ook meteen weg.
    Gisteren zat er de hele dag niets in mijn maandverband, alleen met afvegen roze, vanmorgen een beetje bruin en nu is het echt gestopt.
    Vannacht was ik weer super misselijk en heb nog steeds erg zere borsten!
    Áls dit een miskraam was, hoelang blijven de symptomen dan nog?

13. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    En kan de bloeding ook zijn gekomen doordat ik donderdagavond gefitnesst heb? Misschien te fanatiek? Of dat mijn lichaam te warm werd en het daardoor een miskraam werd? :confused:

14. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Het is sowieso fijn dat je geen bloedverlies meer hebt. Dat is alweer een stuk hoopvoller. Of het bloedverlies door het sporten kan komen weet ik niet.
    Ik blijf duimen voor je!

15. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Dankjewel!!

16. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Als je een miskraam krijgt na het sporten, dan zou de miskraam sowieso zijn gekomen. Ik hoop heel erg met je mee dat het goed blijft gaan, meis!

17. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Hmm oke. Ik zoek dan naar dingen die ik fout zou kunnen hebben gedaan..

18. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Nu weer roze bloed met afvegen. Ga er nou toch wel vanuit dat het mis is gegaan :(
    Hopelijk komt het er een beetje vanzelf uit..met deze kleine beetjes schiet dat niet echt op natuurlijk :/

19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik snap je neiging om naar dingen te zoeken die de (op handen zijnde) miskraam veroorzaakt zouden kunnen hebben, maar miskramen komen negen van de tien keer voort uit een 'aanlegfoutje'. Je hebt niet te hard gesport, je hebt niets verkeerds gegeten, het is niet jouw schuld. Het is een onwijs vervelend gevoel om er geen controle over te hebben, maar het is helaas wel zo. Geloof me, ik ben ook duizend keer al mijn gangen nagegaan, maar niets had dit kunnen voorkomen. Ik hoop heel erg dat de miskraam bij jou toch niet zal doorzetten, en als wel, dat het dan maar snel mag gebeuren. In elk geval heel veel sterkte gewenst.

20. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Dankjewel ❤
    Dat moest ik even horen

Deel Deze Pagina