2 weken na de bevalling, en nu...?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Madelief32, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

Jun 16, 2009
    196
    0
    0
    Hoi dames,

Ik vraag me af hoe jullie je verlof na de bevalling invullen. Ik heb 2 weken geleden een prima bevalling gehad van mijn 2e dochter, geef borstvoeding en voel me redelijk goed. Beetje vermoeid (logisch...) en besef dat ik het voor mijn herstel nog wel wat rustig aan moet doen. Volgens de vk ben ik 6 weken kraamvrouw en moet ook 6 weken zo veel mogelijk rust houden :( .

Maar, nu komt het: IK KAN DAT NIET!!! Ik ben een veel te bezige bij, doe wel braaf mijn middagdutje en in de ochtend lekker luilakken. Maar als ik eenmaal gedoucht ben denk ik al na over wat ik allemaal die dag ga doen.... En dat geldt dan voor de dagen dat mijn oudste bij de opvang is.

Hoe gaan jullie met je verlof om na de bevalling, wat doe je wel of juist niet?? Krijg je nog veel hulp aangeboden en maak je daar gebruik van?

Ik ben benieuwd!!

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Rust... Wat is dat??? Ik heb een ks gehad en zou nog rust moeten nemen maar dan heeft 1 van de mannen weer krampjes, dan is het tijd voor de fles, dan liggen ze eindelijk te slapen en moet ik nog ff strijken... Ik kan nog ff doorgaan haha Ik krijg wel veel hulp met de fles geven maar dit is omdat het een tweeling is... Mn man dringt er wel op aan dat ik ook slaap tussen de middag maar het komt er gewoon iedere keer niet van...
    Vannacht had ik wel spijt dat ik niet zoveel rust genomen had want mn wond deed zo'n zeer!!!

3. Madelief32

Madelief32 Actief lid

Jun 16, 2009
    196
    0
    0
    Hey linnepinneke,

En jij hebt nog wel een ks gehad!! Jeetje meid, dan zou ik het advies van je man zeker opvolgen. Maar ik kan me voorstellen met een tweeling dat het ook aanpoten is. Ik vind het wel grappig dat die mannen van ons het altijd zo goed weten: de mijne zegt ook steeds dat ik moet rusten. Hij doet ook wel veel in het huishouden hoor nu ik net bevallen ben, maar dat neemt ook weer zienderogen af ;)

succes en denk om je rust he! :D:D

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik ben ook niet iemand die lekker de hele dag niks doet. Nadat de kraamhulp weg was ben ikd an ook gewoon weer door gegaan met mijn normale leven.

5. Madelief32

Madelief32 Actief lid

Jun 16, 2009
    196
    0
    0
    Alsof je dan 'stiekem' weer van alles gaat doen... hahaha! Merk je dan niet dat je toch wat meer vermoeid bent? Ik zie dat jij nu ook 2 kindjes hebt?

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ja mannen weet t op zo'n moment beter maar als ik tegen die van mij zeg dat tie nix mag doen doet tie het ook hahaha
    Maar vandaag ben ik heel braaf! Niet geslapen maar wel de tijd die ik had heerlijk met de pootjes omhoog op de bank hahaha

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    in het begin haalde ik ook allerlei dingen in mijn hoofd die ik "moest" doen, en dan vooral schoonmaken, strijken, sporten, opruimen en sociale contacten weer oppakken. Ik werd er heel gestressed van, dan kon ik mijn lijstje weer niet afwerken omdat mijn mannetje weer krampjes had... of ik kon geen boodschap doen omdat meneer onverwachts zijn voeding op een ander moment wou.
    Op een gegeven moment kwam het besef dat ik verlof heb om van mijn kindje te genieten, niet om de perfecte huisvrouw/vriendin/partner uit te hangen! Ik besteed gewoon alle tijd aan mijn kereltje nu, ik kan rustig een uur naar hem gaan zitten kijken als hij in mn armen slaapt. Of eindeloos met hem spelen op zn speelkleed. Lekker iedere dag uitgebreid badderen met 'm. Het duurt maar zo kort dat verlof, ik wil eruit halen wat erin zit!

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heel herkenbaar hoor. Hier ook de 2e, en ik was na een week of 2/3 weer zo fit als een hoentje. Nu ben ik hier vanaf 4 weken alweer deels aan het werk (politiek) maar dan is manlief thuis bij de kinderen en wat ik moet voorbereiden doe ik tussendoor (en dat vult de dag wel) Verder rommel ik een beetje aan. Omdat ik van mijn werk wel gewoon verlof heb, heb ik gewoon wat meer tijd voor het huishouden etc. En voor klusjes (geboortekaartjes inplakken, fotoalbum maken etc.)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Heel herkenbaar!
    Ik heb 4 weken geleden een keizersnede gehad en dan zeggen ze dat je de eerste 6 weken echt zo rustig mogelijk aan moet doen, maar voel me supergoed en heb echt geen behoefte meer aan een middagdutje, wel duik ik 's middags lekker op de bank met de laptop.
    Mijn man doet nog veel in het huishouden omdat ik het van hem nog niet mag doen, maar ik wil het graag zelf doen.

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

k deed ook veel zittende dingen als puzzelen, lezen, foto's plakken, borduren, internetten, tussendoor wat kleine klusjes in huis. EN de beeb... Bv op verzoek.

Heb je zulk soort hobbys? Anders wordt het lastiger.

Oja, tip: Kasten ordenen en opruimen. Vooral die schattige kleertjes steeds even bekijken. ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

ik mocht idd van de kraamzorg absoluut niet stofzuigen en dweilen in de 1e 6(!!!) weken....omdat het kans op baarmoederverzakking enorm zou vergroten...mij dus flink "bang" gemaakt en manlief super aangespoord die taken over te nemen...

nou tot de dag dat ik moest bevallen deed ik dat ELKE dag...pfff afkicken zeg...vobd t erg lastig maar bleef steeds tegen mezelf zeggen...nu rust pakken, straks is t voorbij en kan j nog genoeg doen...

was ook we;l veel met mn kindje bezig...huilde veel..veel darmkrampjes en later bleek ook verborgen reflux...dus ik lag vaak in bed met die kleine op mij...douchenm en hup snel weer terug met allemaal lekkere dingen..
    of juist heel uitgebreid douchen, tutten...lang bezig zijn met iets

12. Madelief32

Madelief32 Actief lid

Jun 16, 2009
    196
    0
    0
    Ik heb bijna dezelfde hobby's: wil echt al mijn positiekleding uit de kast aangezien ik al mijn oude kleren weer pas. Kaartjes inplakken, map maken met alle leuke knutselwerken van de oudste, fotoboeken op hema.nl maken, heb nog een leuk boek liggen: 'exit supermama, hoe word ik een goedgenoeg moeder :D. En idd de beeb bv op verzoek! Alhoewel ze meer slaapt....

Maar goed om te horen dat er meer in datzelfde 'ik doe het op mijn manier' schuitje zitten!

13. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik kan dus ook niet "niets" doen. Alles gaat ook gewoon door. Ik moet zeggen dat ik me ook prima voel. Daar komt bij dat onze dochter van 2 ook haar aandacht wil. Maar goed de huishoudelijke klusjes gaan ook gewoon door. Ik kan wel merken als ik echt teveel heb gedaan, dan heb ik pijn van onderen en mijn bekken doen pijn.

14. made

made Bekend lid

Jan 5, 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Hier een ks gehad en ook absoluut niet mijn rust genomen....weet het het is stom, maar bij de 1e ks was ik ook zo ongeduldig.
    Het is zo moeilijk om het rustig aan te doen als dat niet in je zit.
    Ik stond 3 weken na de ks al de woonkamer en de keuken te schilderen.
    Maar ondanks dat geef ik je toch het advies om alleen leuke dingen die niet te veel energie kosten te doen, want ik weet ook uit ervaring dat je de hamer nog wel een keertje krijgt.
    Succes dus ermee!

Share This Page