lang niet ongesteld, toch zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door savannahs, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. savannahs

savannahs Nieuw lid

19 apr 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo ladies,

Ik ben na lang de pil doorgeslikt te hebben gestopt (1 jaar pil geslikt toen ongesteld geworden en weer een half jaar pil doorgeslikt). Ik ben gestopt in november omdat ik toch verhalen kreeg te horen dat het niet goed voor je lichaam is. Ik dacht dat ik symptomen kreeg van het "ontpillen". Eind december een zwangerschapstest gedaan omdat die symptomen ook wel overeen kwamen met een zwangerschap.. de test was negatief. Laatst zei mijn moeder dat ik dikker was geworden en een buikje kreeg (ik ben zelf van slank postuur). Na anderhalve week met gevoelens in mijn hoofd te hebben gezeten, vandaag dan toch weer een test gedaan.. en wat blijkt deze is positief. Vanaf het moment dat ik gestopt ben tot aan nu ben ik niet ongwsteld geworden.. ook hoorde ik dat het niet gwbruikelijk is om bijna gelijk na het stoppen met de pil zwanger te worden.. nu is mijm vraag zijn er meer vrouwen die dit hebben meegemaakt? En ik weet nu niet hoeveel weken ik zwanger ben omdat ik 6 maamden de pil heb doorgeslikt en daarna niet ongesteld ben geworden. Hoe gaan jullie hiermee om?

Liefs

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd!! :D
    Ik zou gewoon even contact opnemen met een verloskundige bij je in de buurt om een echo te laten maken!!

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Goh, gefeliciteerd! Dat zal wel even omschakelen zijn!
    Ik heb geen tips, behalve te beamen wat XmoonlightX zegt :)

4. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Heb ik gehad bij mijn eerste. Ik dacht al 8weken te moeten zijn. Een echo gehad en bleek op dat moment pas 8 weken te zijn. Achteraf dus 5 weken bij de positieve test. Heb je een cb met wekenindicator gedaan? Zou de vk bellen voor een echo! Enne......gefeliciteerd! :)

5. savannahs

savannahs Nieuw lid

19 apr 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    #5 savannahs, 19 apr 2014
    Laatst bewerkt: 19 apr 2014
    Dankjullie wel, alleen weet ik niet of ik er op dit moment heel blij mee ben. Ben 23 en zit in mijn laatste jaar van het hbo.
    Ik heb een normale test gedaan. Maar zit nu inderdaad te denken om met indicator te doen. Is zo'n goedkope wel betrouwbaar?

Mijn vriend weet nog niks omdat ik pas vandaag er achter ben gekomen.. en ik weet niet zo goed hoe ik het moet vertellen

Super bedankt voor jullie reacties

6. guz3

guz3 Actief lid

17 feb 2008
    304
    0
    16
    Oow wat leuk! Gefeliciteerd! Dat gaat je wel lukken joh..hier de 3e opkomst en ook mn opleiding aan het afronden. Gewoon even de verloskundige bellen, die zijn altijd wel bereikbaar. Blijf hier niet alleen mee lopen en vertel het ook tegen je vriend....Succes en bovenal Geniet van dit wondertje...tis zo bijzonder!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet verkeerd bedoeld, maar:
    - je vriend weet dus ook niet dat je gestopt bent met de pil?

Aangezien jullie dus klaarblijkelijk nog geen kindjes willen?

Ik vermoed namelijk dat je, omdat je in december nog negatief hebt getest pas na die tijd, dus na pilstop, zwanger bent geworden.

Is er iets misgegaan met de condooms dan?

Lastige situatie waar je nu in zit. Maar dat zou dus het gevolg kunnen zijn van het stoppen met de pil.

8. savannahs

savannahs Nieuw lid

19 apr 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Guz3 dankje wel, fijn om te lezen dat ook andere alsnog hun opleiding kunnen afmaken ondanks dit wondertje.
    En behappy hij wist wel dat ik gestopt was, we hebben het er vaak over gehad. Maar wilde liever pas een kindje als ik klaar met school zou zijn. Ik snap alleen niet dat je zegt na pilstop want ik ben in november al gestopt met de pil. (Of ik lees het nu smorgens heel warrig).

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Als jullie nog geen kindje wilden, waarom dan geen condooms gebruikt?

10. savannahs

savannahs Nieuw lid

19 apr 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat is wel gebruikt.. maar ik neem idd aan dat daar iets mee gebeurt ja..

11. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Als je nu in je laatste jaar HBO zit moet kan je die nog wel afronden, toch? Meteen een goede reden om alle deadlines te halen!!
    Het zal lastig zijn, vooral omdat je je natuurlijk nu op twee super belangrijke projecten moet storten, maar dat gaat je lukken!! :)

12. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik ga toch gefeliciteerd zeggen. Geniet van dit wondertje.
    ik hoop dat je je laatste jaar studie gewoon kan afmaken.

Succes en geniet van deze tijd!

Deel Deze Pagina