2 weken na miskraam ongi?

Discussie in 'Miskraam' gestart door ingie1983, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo Dames,

Ik heb iets langer dan 2 weken geleden een miskraam gehad met ongeveer 5 weken. Ik heb niet heel erg gebloed alleen een soort menstruatie en het vruchtje verloren. Het bloeden stopte na 6 dagen. Daarna zijn wij weer begonnen met 'klussen'. Nu heb ik de net wat bloed verloren tijdens en na het 'klussen'. Was helderrood en niet heel veel. Wat zou dit kunnen betekenen? Zou ik nu al mijn menstruatie krijgen? Verder heb ik(nog) geen menstruatie verschijnselen zoals buikpijn. Bloeden is nog niet doorgezet. Zijn er vrouwen die dit herkennen of er iets vanaf weten?
    Groetjes

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens de boeken kun je 4 tot 6 weken na een miskraam weer een menstruatie verwachten. Maar ja, niet alles gaat volgens het boekje.

Zou de bloeding ook een andere oorzaak kunnen hebben? Ik heb het lange tijd niet meer gehad, maar vroeger bloedde ik weleens een beetje na het vrijen. Misschien dat je partner je net even verkeerd geraakt heeft? Ik denk daarnaan omdat je zegt dat het bloed echt helderrood (en dus 'vers') is.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

het zou kunnen zijn dat het misschien toch nog bij de miskraam hoort, ik heb meer dan 2 weken gebloed

4. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Tupp,

Ja misschien zou dat kunnen maar ik heb er zelf verder nog nooit last van gehad. Nu bij het afvegen zit er alleen nog wat bruine afscheiding. Zou het kunnen zijn dat er misschien nog wat is achtergebleven in de baarmoeder? Raar dat ik nu na anderhalve week ineens weer ga bloeden. Vorige week is voor het laatst de hcg bepaald en was toen 5, ze zeiden op het ziekenhuis dat je er dan vanuit kan gaan dat alles weg is. Ik zelf had liever een echo gehad om alles uit te sluiten, maar was echt niet nodig..ik vind het maar griezelig allemaal.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een paar weken geleden ook een miskraam gehad. De vk heeft toen bij mij een inwendige echo gedaan. Niet leuk om onder die omstandigheden naar een verloskundigepraktijk te gaan. Maar ik was wel blij dat er in ieder geval even gekeken werd. Vanaf dat moment had ik in ieder geval 100% zekerheid dat ik inderdaad niet meer zwanger was èn dat mijn baarmoeder helemaal leeg was. Liever duidelijkheid dan nog een tijd vaag blijven hopen.

Als het bloeden aanhoudt zou je misschien alsnog contact met de vk kunnen opnemen en het even bespreken. Als jij aangeeft je zorgen te maken, willen ze misschien wel even kijken. Het wordt allemaal netjes vergoed, net als een bezoek aan de huisarts.

6. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kijk het gewoon het weekend nog even aan. Bloeden doe ik sowieso al niet meer, tis nu alleen wat bruinig na het plassen. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
    Butterfly: jij bloeden 2 weken zeg je maar ook achter elkaar door? Dat is nl wel normaal maar bij mij is het rare dat er al anderhalve week geen bloed meer te bekenen was:(.

7. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    misschien is het je eisprong
    kan allemaal wat gevoeliger zijn
    ikzelf heb het ook gehad gisteren maar mijn ei is nog niet gesprongen...weet dus ook niet wat het is.. donderdag hoor ik pas of bij mij alles schoon is of dat ik weer gecurrateerd moet worden

8. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Je hoeft niet perse naar de vk hoor, voor een echo. Na een mk mag je ha je doorverwijzen naar de gyn.
    Dan inderdaad een inwendige echo aanvragen, er kan altijd weefsel achterblijven.
    Wat ik fijn vind van de inwendige echo's na een mk (zolang je het "fijn" mag noemen) is dat ze kunnen zien of inderdaad je hele baarmoeder weer mooi schoon is. Ook kunnen ze zien hoever je ongeveer weer bent in je nieuwe cyclus, d.m.v. het meten van eventuele eitjes. Kun je gewoon vragen hoor, doet de gyn bij ons in het ziekenhuis echt niet moeilijk over.
    Kan er na 3 miskramen helaas over meepraten.

Succes meid!

9. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Dames,

Ik heb verder helemaal geen bloedverlies meer gehad. Tis gebleven bij die ene dag. Ik denk als er echt nog wat achtergebleven is dat je dan toch wel meer bloedverlies zal hebben? Of in ieder geval bruinverlies? Ik laat het zo maar even, ik heb denk ik mijn eisprong gevoeld ongeveer 16 dagen na de miskraam? Kan dit eigenlijk wel zo kort na een miskraam? Ik had echt heldere afscheiding waar ik een draad van kon trekken en af en toe steken links/rechts in de buurt van de eileiders, toen ook goed geklust :D sowieso om de dag. Kan iemand mij vertellen wanneer je weer een eisprong kan hebben na miskraam?
    Groetjes

10. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    tja dat kun je niet zeggen
    de een heeft gelijk na de miskraam een normale cyclus en andere moeten 8 weken wachten.
    het licht er denk wel aan hoe snel je HCG daalt
    bij mij dus heel langzaam en als die niet onder de 25 zit dan krijg je geen ei...
    ik zou een test doen als die positief is kan er nog wat zitten.

11. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Lieni,

Nou bij mij stond stond de hcg op de dag van de miskraam op 31.Daalde dus erg snel. 1 week later al op 5!De gyn zei dat ik er vanuit kan gaan dat alles weg is. Dus als ik ga testen is deze zeker negatief. Tenzij er al weer een nieuwe zwangerschap bezig is..Daar hoop ik op! Maar ik ga voorlopig nog niet testen. Vrijdag is het 4 weken geleden dus zou ik een menstruatie kunnen verwachten. Kan natuurlijk ook nog veel langer duren dus als ik vanaf nu over 3 weken nog steeds geen rode duivels heb gezien ga ik maar es testen!

Deel Deze Pagina