Bevallen met 16,6 weken

Discussion in 'Miskraam' started by MamavanThiemo, Aug 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

Oct 21, 2012
    550
    11
    18
    Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar ik stel hem toch.

Ik ben 1 maand geleden bevallen van een zoontje met 16,6 weken. Hij is met 16,1 overleden in mijn buik. Ik ben ingeleid en heb een normale bevalling gehad.

10 dagen later lag ik met een bacterie in mn baarmoeder in het ziekenhuis. Ook zagen ze nog wat weefsel zitten in mn baarmoeder maar zou er vanzelf uit moeten komen.

Nu 1 maand later beging ik sinds vandaag weer oud bloed te verliezen. Het weefsel is er nog niet uitgekomen sinds mijn laatste controle afgelopen woensdag. Nu vraag ik me af of dit al een 1e menstruatie kan zijn. Het lijkt mij nog wat vroeg....

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Zou het restweefsel kunnen zijn. Eerste menstruatie lijkt me aan de vroege kant, maar zou ook kunnen en daarbij zou je dan ook het restweefsel kwijt kunnen raken. Neem aan dat je nog een controle bij de gyn zult hebben?

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hoe hebben ze de infectie behandeld? Curretage gehad? Abkuur?

4. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    Het zou best een menstruatie kunnen zijn volgens mij..
    Ik had na 5 weken al een menstruatie en verloor toen ook nog weefsel..
    Weet ook zeker dat het echt een menstruatie was want 4 weken later had ik al een positieve test van onze 2e dochter ..
    Ik ben bevallen met 13 weken..

Bij twijfel zou ik gewoon je dokter/gynocoloog bellen.
    Je heb al genoeg aan je hoofd om je ook hier zorgen om te maken..

Heel veel sterkte!

5. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Ik heb ook tweemaal een infectie gehad. Na de bevalling van mijn overleden kindje en na de bevalling van mijn dochter. Ik ben beide keren gecurreteerd en heb een ABkuur gehad.
    Ik heb de eerste keer ook wat oud bloed verloren 3 weken na curretage. Dit was maar een dag.
    Heel veel sterkte!

6. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Het kan wel je menstruatie zijn, ik denk dat je er een goede kans op hebt. Maar hou het even heel goed in de gaten. Als het vies ruikt, of je krijgt koorts of buikpijn dan zou ik direct bellen.

7. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

Oct 21, 2012
    550
    11
    18
    Ik heb streptokokken groep A bacterie gehad (kraamvrouwenkoorts) hiervoor heb ik 48 uur antibiotica gekregen middels een infuus.

Het weefsel is geen placentarest maar stukje vlies denkt gynaecoloog. Het word wel steeds kleiner op de echo vandaar dat ze af wil wachten tot het met de menstruatie mee komt.

Maar 2 weken na mijn bevalling zou ik al een eisprong gehad moeten hebben dan als het nu wel een menstruatie zou zijn? Heb totaal geen symptomen van een menstruatie.... word er beetje onzeker van.

8. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Gecondoleerd.
    (Ik denk dat je topic beter in de Vlinderhoek past dan hier bij de wat vroegere miskramen. Fysiologisch gezien is dat wel een verschil).

Het kan best zijn dat je nu dat laatste restje verliest. Een menstruatie kan ook, maar is na een immature bevalling wel erg vroeg. Al is het niet uitgesloten natuurlijk.

Ik had precies 3 weken na de nageboorte mijn eisprong (na een immature bevalling tussen 17-24 weken). Volgens de gynaecoloog was dat onmogelijk, maar de echo liet zien dat mijn gevoel juist was.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een nare nasleep na het verlies van jullie zoontje. Ik denk dat het een menstruatie kan zijn maar ook een manier van je lichaam om het restweefsel af te stoten. Na het overlijden van onze dochter kreeg ik ook een curretage. 28 dagen later kreeg ik mijn eerste menstruatie. Deze was wel veel lichter dan normaal. Als je het niet vertrouwt bel dan zeker even je gyn. Sterkte!

10. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

Oct 21, 2012
    550
    11
    18
    Even voor de duidelijkheid ik heb geen curretage gehad. Ik ben ingeleid met pillen en heb een normale bevalling gehad na 7 uur pijnlijke weeën is ons zoontje geboren, placenta kwam er gelijk achteraan. Gelukkig was deze compleet anders moest ik alsnog daarvoor gecurreteerd worden.

11. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Dat had ik wel begrepen hoor. Ik ben ook normaal bevallen, en ná de bevalling gecurreteerd vanwege geinfecteerde placentaresten.
    Nogmaals ontzettend veel sterkte. Wat een klap en wat een verdriet.

12. Vlinder84

Dat snap ik hoor, je hebt een bevalling door moeten maken en dat is heftig! Het komt meer wel voor dan niet, dat een vrouw na een (extreem) vroeggeboorte, inclusief een bevalling en alles dat daarbij komt kijken, alsnog gecurreteerd wordt. Meestal komt de placenta namelijk niet in z'n geheel mee. Dat is mogelijk ook het probleem dat jij hebt. Dat er nog wat vlies is achter gebleven.

13. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

Oct 21, 2012
    550
    11
    18
    Klopt Vlinder84 daarom was ik blij dat de placenta gelijk achteraan kwam. En volgens mijn gynaecoloog was hij compleet. Ze hebben me tot 2x toe willen curreteren maar niet gedaan omdat de echo geen harde beelden laat zien. Als het placenta resten zijn dan licht dat wit op op de echo en bij mij is het een donkere zwarte vlek. Beetje vaag dus allemaal.

14. Vlinder84

Ja vaag idd. En vervelend, want het is al verdrietig genoeg allemaal zonder deze onzekerheid :(

15. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Het kan goed restweefsel zijn. Ik heb na ons zoontje (immature bevalling) een gewone vroege mk gehad met ongeveer 9 weken (zonder curretage) en op de echo's nadien was meerdere keren niks te zien. Vier weken later kwam er toch nog een klein propje uit. Blijkbaar toch gemist op al die controle-echo's (en dat terwijl ik 'wist' dat er nog iets zat en ze er ook echt naar op zoek waren). Ik dacht eerst dat het misschien toch al mijn menstruatie was, maar na 15 minuten stopte het bloeden. Een week later had ik toen mijn eisprong.

16. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Even puur over restweefsel: na mijn curettage zei 'men' in het ziekenhuis dat dat ook op de echo te zien moest zijn. Dat blijkt helemaal niet waar. Ik had geen cyclus meer door het restweefsel. Na lang ontkend te hebben, deed men een hysteroscopie (zonder enige vorm van verdoving, jemig wat deed dat zeer) waar bleek dat er nog degelijk restweefsel zat!

17. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

Oct 21, 2012
    550
    11
    18
    Omdat ik nu weer vloei denk ik dat het toch weer een menstruatie is ookal heb ik er niet de symptomen van die ik altijd heb. Zou snel zijn maar dan ook weer een teken dat mijn lichaam zich snel weer herpakt.

Share This Page