een paar vraagjes na de miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Snne, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Helaas hebben wij eergister te horen gekregen bij de vk dat het hartje met 9 weken gestopt was. Ik verloor al wat bloed en had me er al geprobeerd wat op in te stellen dat het niet goed zat. Ik had ook niet meer het goede gevoel. Het werd bij de echo dus bevestigd. Na de echo ben ik nog meer gaan bloeden en gisteren is hopelijk alles er uit gekomen. De vk is nog wel even langs geweest omdat ik ontzettend veel bloed verloor. Daar ben ik echt wat van geschrokken had niet verwacht dat het zó veel zou zijn. Ik heb de hele ochtend op de wc en middag op de wc gezeten boven een bakje. Gelukkig viel het volgens de vk wel mee nog en bloeddruk en pols waren verder ook nog goed. Rond een uur of half 3 ben ik het vruchtje verloren en daarna nog een stolsel. Daarna nam het bloeden gelukkig ook af en lijkt het nu op een heftige menstruatie. Ik kon ook eindelijk van de wc af en gewoon maandverband gaan dragen. Nu ik dit typ lig ik in bed met vreselijke zere benen van het de hele dag op de wc zitten... Over een weekje heb ik weer contact met de vk. Ik vroeg haar of er dan ook nog een echo oid komt om te kijken of alles schoon is van binnen. Ze zei dat dit in principe niet zo was tenzij ik nog erge buikpijn heb of heel veel vloei. Maar hoe weet je nou zeker dat echt álles er uit is?
    Ik ben wel "blij" dat het uit zichzeld is gekomen en er verder geen rotzooi in mijn lijf hoeft. Op dit momrnt vorl ik me vrij goed. Ik zal er vast binnenkort nog wel eens heel hard om moeten huilen het is allemaal toch een hele heftige gebeurtenis. Ik heb met mijn werk nog niks afgesproken over wanneer ik weer kom. Ik hoop dat zij vandaag of morgen zelf zeggen blijf maar een weekje thuis en dan kijken we daarna weer. Lichamelijk voel ik me echt nog wel gammel een het is ook pas een dag geleden natuurlijk. Maar mijn baas kennende gaat hij dat niet zo zeggen.
    Ik voel me nu dus een soort van verplicht om te zeggen wanneer ik weer kom maar ik heb echt geen flauw idee. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik zou maandag en dinsdag weer moeten en dan de 26e weer.
    Kan ik voorstellen dat ik het de 26e weer wil proberen of denken jullie dat dit te vroeg is?
    Nou het is een heel verhaal maar ik zit soms met wat "kleine" vraagjes die ik met google ook niet echt kan vinden. Misschien heb ik later nog wel meer vragen die zal ik hier dan stellen. Anderen moeten zich ook vrij voelen om dit topic te gebruiken voor die vraagjes waar je graag een antwoord op zou willen hebben maar op internet niet echt kunt vinden. Verder wil ik iedereen die in hetzelfde schuitje zit een superdepuper dikke knuffel geven!! Het is niet niks allemaal!

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Meis, allereerst een dikke knuffel voor je. Veel meiden hier weten hoe je je voelt. Min ervaring qua werken is dat ik echt een week thuis ben gebleven om met name de psychische klap te verwerken. Lichamelijk vond ik het altijd wel meevallen, inderdaad veel vloeien de eerste twee dagen, maar daarna over op menstruatie en daarna bruinverlies een aantal dagen. Psychisch vond ik het zwaarder. Op mijn werk was er alle begrip, maar ik werk in de GGZ, misschien dat dat verschil maakt. Ik ben met mijn bbz zelfs een maand uit de running geweest, omdat ik een kleine chemokuur kreeg maar er complicaties kwamen. Ook daarbij psychisch wel moeilijk gehad, maar aanzienlijk minder dan bij de miskramen en MA, omdat ik bij de bbz niet wist dat ik zwanger was (ik had gewoon gevloeid dus dacht dat de poging gewoon mislukt was).

Ik zou echt voor jezelf kiezen nu. Wat heeft je baas aan je als je te snel weer aan de slag gaat en daarna alsnog knakt? Luister naar je lijf en geest. Weer gaan werken kan óók het verwerkingsproces bevorderen hoor, maar wel pas als je klaar bent om de draad weer op te pakken.

Veel sterkte!!

3. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    allereerst wil ik je veel sterkte wensen de komende tijd!
    ik heb afgelopen maandag mijn miskraam gehad en weet een beetje hoe je je voelt ( natuurlijk is het voor iedereen anders!)

Ik heb toen ik hoorde dat het hartje niet meer klopte mijn baas ingelicht en omdat ik nog niet wist of ik curretage wilde of het natuurlijk liet gebeuren heb ik gezegd van mischien kun je er vast rekening mee houden dat ik er een aantal dagen niet ben.
    hij heeft toen gelijk gezegd zal ik je dan maar de hele week van het rooster halen.
    Dit vind ik wel fijn maar ben nu alweer aan het twijfelen morgen te gaan werken want lichamelijk kan ik dat wel weer aan.
    Maar ik denk dat ik het juist niet doe omdat ik altijd zo ben van het snel doorgaan niet te veel stilstaan bij het verdriet dan krijg ik er mischien later last van.

ik vind dat je rustig voor kunt stellen maandag en dinsdag thuis te blijven! het zijn tenslotte maar 2 dagen.
    als je ergens een keer aan jezelf moet denken is het wel nu denk ik..
    Je baas heeft er ook niks aan als je het niet goed verwerkt en straks langer thuis komt te zitten!
    en helaas blijft een baas toch op de eerste plaats aan zichzelf denken die van mij zij ook gelijk doodleuk ; maar ik kan er wel vanuit gaan dat je er volgende week weer bent he?
    Ach ja ze zullen het allemaal zo slecht wel niet bedoelen denk ik dan maar..

ik denk dat je nooit kunt zeggen wanneer je weer komt maar als je iniedergeval aangeeft maandag en dinsdag niet dan heb je tot de 26e nog de tijd om verder na te denken of je jet wilt proberen.
    succes meid!

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen!

Ik ben nooit thuis gebleven na een miskraam, alleen de dag zelf als ik niet vrij was, maar ben daarna gewoon weer gaan werken. Ik zie het maar als een afleiding, anders lig ik thuis toch alleen maar verdrietig op de bank.
    Ik denk dus niet dat maandag te vroeg is, maar je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Het is echt per persoon verschillend.

Als je schoon bent, heb je geen pijn meer en wordt je bloedverlies steeds minder. Ik was een keer niet schoon en ook dan is het niet erg. Het laatste beetje kwam met de volgende, menstruatie eruit.

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Snne,
    Ik vond het psychisch erger dan lichamelijk, net als dpbovenkamp. Het bericht bij de echo was een klap, en ik bleef 2 weken thuis tot de MK eindelijk op gang kwam. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt ver weg durfde van thuis, ik was erg onzeker en bang dat het zo maar kon komen terwijl ik net ergens was. Nu achteraf weet ik ook dat het zo niet werkt, maar ja. Ik heb toen wel af en toe vanuit thuis gewerkt voor een paar collega's maar was officieel ziek gemeld. Na de MK was ik ook nog een week thuis maar dat Kwam ook doordat er feestdagen waren. Het is wel zo fijn om te wachten tot de bloeding minder is. Je loopt immers de hele tijd met een dik maandverband en voelt het ook soms gewoon lopen- dat vond ik erg vervelend en was blij toen nog thuis te zijn. Maar wat ik eerdwr zei, het verwerken was voor mij erger en ik was mega depressief en voelde echt niet voor om op mijn werk in huilbuien uit te breken. Onderschat niet wat het mentaal met je doet, en je zit onder de hormonen. Gun je even die paar dagen.

6. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Als jij die dagen nog niet aan het werk wil/kan, gewoon nog even thuis blijven. Ik ben na mijn MA ook een paar dagen thuis gebleven, totdat de gynaecoloog had gecontroleerd of ik schoon was (ik wilde niet te lang afwachten, dus ik heb cytotec gebruikt). Mijn leidinggevende had alle begrip.
    Daarna vond ik het wel weer fijn om te gaan werken, dat leidde goed af.
    Veel sterkte!

7. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Mn manager zei direct blijf maar een week thuis en dan zien we daarna wel weer. Na een week ben ik weer gaan werken, omdat de afleiding wel prettig was.

8. Sterkte meid!

Mbt je vraag over echo. Ik heb na mijn mk meteen een echo gekregen om te kijken of mijn baarmoeder schoon was. Dat was nog niet het geval en moest dus over 2 weken ( vandaag) weer terug komen om te checken of de laatste stolsels nu ook verdwenen zijn. Ik ben eerlijkgezegd wel blij met deze controles.

9. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog even een update.
    Morgen ga ik weer aan het werk. Ben in totaal 5 dagen "ziek" thuis geweest. De rest waren al vrije dagen. Uiteindelijk bijna 2 weken thuis gezeten dus. Ik vond het erg fijn om deze tijd even te hebben maar heb ook wel weer zin om morgen te werken.
    Vorige week heb ik telefonisch contact gehad met de vk. Zij vond een controle echo niet nodig. Als ik nog weer buikpijn kreeg of weer meer begon te bloeden moest ik haar maar weer bellen. Vind het zo raar dat er zoveel verschillen zijn met die na controles. Nouja ga er maar van uit dat alles wel goed is. Heb nu heeeel afentoe nog een klein beetje bruinig bij afvegen maar dat is echt minimaal.

Deel Deze Pagina