Hallo, Vorige week hebben we de 20 weken echo gehad in het ziekenhuis, ik was toen 20+1. Alles zag er goed ontwikkeld uit, maar de waardes van het hoofd waren klein, vooral de DBP. Ik weet de waardes niet exact uit mijn hoofd, maar wel de kansen: DBP P<3 HC 3<P<10 AC 3<P<10 FL 50<P<90 Het kwam er op neer dat ze met hoofdomtrek en buikomtrek halverwege week 19 zat, benen op 20+4 week en de DBP slechts op 18+4...Ik heb het vandaag aan mijn verloskundige gevraagd, zij had dit nog nooit gezien en concludeerde dat het een meetfout moest zijn, maar de echoscopiste zei tijdens de echo dat ze het 2x had gemeten?! Vrijdag moeten we terug voor een nieuwe meting . De echoscopiste zei wel dat het waarschijnlijk niet zoveel te betekenen had omdat wij ook niet zo'n groot hoofd hebben, maar hoe kan het dan dat de omtrek wel redelijk normaal is? Heb je enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden, wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het is makkelijk gezegd door die dames dat je je maar niet druk moet maken in die 1,5 week tussen de metingen, maar dat valt nog niet mee...
Hallo, Er zijn verschillende vormen van hoofdjes daarom kan het van oor tot oor (DBP) kleiner zijn en hoofdomtrek goed. Zolang het goed groeit dus niet stil blijft staan is er meestal niks aan de hand en heeft het met erfelijkheid te maken. Groetjes Ineke