Ik vroeg me af....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kellyk, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ik vroeg me af vanaf wanneer ze iui gaan doen en dan bedoel hoeveel zaadcellen moeten er zijn.
    En vanaf wanneer ivf of icsi?

Normale zaadlozing is tussen de 20 en 50 miljoen per ml toch???
    Dus moet het dan onder de 20 miljoen liggen?
    Er is vast iemand in thuis die mij dit kan vertellen.

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ze mij toendertijd verteld hebben is dat ze minimaal 1 miljoen nodig hebben voor IUI.
    Daaronder wordt het IVF of ICSI.
    Wat daar precies het criterium voor is, dat weet ik ook niet precies.

3. kellyk

kellyk Niet meer actief

Maar als je 16 miljoen zaadjes hebt bv dan maak je geen kans op iui? Dan heb je nog veel kans op een natuurlijke zw

4. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, dat hoeft niet. (Het moet sowieso MINIMAAL 1 miljoen zijn)
    Het kan ook bij de beweeglijkheid liggen of andere afwijkingen van de zaadjes.
    En als een natuurlijke zwangerschap uitblijft, ondanks de hoeveelheid zaadjes, doen ze ook IUI.

5. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons in het ziekenhuis was het zo, dat als je na een jaar nog niet zwanger was, ze je eerst gaan monitoren qua cyclus, en dan "timed intercourse". En als dat na 3 keer niet werkt, dan gingen ze over op IUI. (mits bij de vrouw alles goed was natuurlijk) Ondanks het aantal zaadjes.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor IUI heb je minimaal 1 miljoen goed beweeglijke zaadcellen nodig, in ons ziekenhuis zien ze het liefst minimaal 3 miljoen.

Voor IVF heb je er ook minimaal 1 miljoen nodig. IVF wordt gedaan als het met IUI niet lukt of als er een andere duidelijke indicatie voor IVF is, waardoor je niet in aanmerking komt voor IUI (bijvoorbeeld dichte eileiders)

ICSI wordt gedaan als je beneden de 1 miljoen zit of als er tijdens IVF geen bevruchting optreedt.

Zaadkwaliteit is verminderd als je minder dan 20 miljoen zaadcellen per lozing hebt of procentueel minder goede zaadcellen per lozing overhoudt. Zit je boven de 20 miljoen, dan is de kwaliteit normaal en dus gewoon goed.

Deel Deze Pagina