2 weken naar Frankrijk met 30,5 wk, moet ik iets mee??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babel44, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Pfff, ik begin me ineens zorgen te maken. Graag snel jullie hulp, want we vertrekken dit weekend voor 2 weken naar Frankrijk.

Wat zou ik in jullie ogen absoluut moeten meenemen, ivm de (natuurlijk kleine) kans op een voortijdige bevalling?

We gaan kamperen, met eigen vervoer.

Graag reacties!

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Leuk! Lekker hoor, nog even weg!

Wij gaan ook over 2 weken nog weg en zat er ook net aan te denken. Denk dat ik sowieso mijn zwangerschapskaart van de vk meeneem (ook al bedacht ik me dat ze dat waarschijnlijk daar helemaal niet kunnen lezen ;)). Verder was ik niet van plan om echt al babyspulletjes mee te nemen, of de maxicosi al in de auto te monteren, ik ga er maar vanuit dat ik met dikke buik weer terug kom.

Moet toevallig vanmiddag naar de vk, zal het eens vragen. Maar ondertussen lees ik wel mee!

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Goed punt, ik moet ook aan mijn lichtelijk voor de uitgang liggende placenta denken. Ik ga de poli vk nog eens bellen voor wat hun standpunt (ks/natuurlijk) op dit moment eigenlijk zou zijn.

Zouden jullie ook al zeiltjes etc meenemen om slaapzakken/matjes/autostoelen etc te beschermen??

Nu draaf ik door volgens mij, in NL zou ik dat ook nog niet gaan gebruiken :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou inderdaad die zwangerschapskaart meenemen, evt met franse vertalingen van de belangrijkste dingen? Kan me voorstellen dat je in nood misschien niet direct op de goede woorden kunt komen.

Een plastic tas kun je altijd wel ergens kwijt in de auto.

Verder niet zoveel denk ik.

Maxicosi en kleertjes hebben toch weinig zin. Mocht je met die termijn bevallen (laten we hopen van niet), dan zit je eerst vast in een frans ziekenhuis met te grote kleren. En wordt de kleine waarschijnlijk met een ambu naar nederland gebracht tzt.. Dus heb je niks aan die spullen..

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, dat is ook zo. Thx meiden.

Ik vraag nog wel even het "beleid" na ivm mijn voorliggende placenta die nog niet is weggetrokken van de ingang.

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Denk dat het vooral belangrijk is om niet te aarzelen om bij een dokter aan te kloppen als je het vermoeden hebt dat er iets aan de hand is...

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nee, dat zal ik zeker niet doen!

Ik spreek ook een redelijk mondje Frans, en "placenta praevia marginalis" zullen ze ook wel snappen :D

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik hoef allee m'n kaart mee te nemen, verde niets! Zou voor de zekerheid even bellen als ik jou was!

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Het telefoonnummer van je VK? Als je vragen hebt, kun je bellen.
    En natuurlijk je bikini, kun je lekker zonnen. (maar dit staat er los van)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik gewoon 1 celstof matje in het dashbordkastje mikken, gewoon voor het geval dat... en dan ligt hij er maar vast in ;) .
    Buiten de zwangerschapskaart en je verzekeringspas natuurlijk.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@ Smartie, haha ;)8) doe ik zeker!

@ Athina, voor als je al lekkend ergens heen moet gaan rijden. Hm, misschien toch maar wel ja, of die vuilniszak dan maar.

Bedankt allemaal. Nav dit topic heb ik ook nog eens zk en vk gebeld over mijn voorliggende placenta: hij blijkt nu tegen de uitgang te liggen en niet meer eroverheen, bij onverhoopt vroege bevallen mag dat dan natuurlijk, ook omdat het nog een kleintje is dan. Toch fijn om dit te weten, als je in het buitenland in een zh zou belanden!

Deel Deze Pagina