2 weken niet meer gepoept!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ingepinge, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Mijn kleine meisje van 7 weken heeft al twee weken niet meer gepoept.
    In het begin had ze regelmatig 6/7 poepluiers op een dag. Vanaf 4/5 weken werd dit één keer per 6 á 7 dagen. Deze poep was mosterdkleur en kleverig. Ook zat haar luier echt helemaal vol.

Ik heb natuurlijk al wel op internet gezocht, maar kan niet vinden of dit nu normaal is.
    Ik begin me zo langzamerhand wel veel zorgen te maken. Ze laat ook veel scheetjes en sinds begin deze week huilt ze ook meer.
    Is dit nou normaal bij borstvoeding of moet ik de ha bellen?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    10 dagen komt vrij regelmatig voor als je bv geeft,maar heb hier gelezen dat 14 dagen ook wel voorkomt.
    zolang ze er geen last van heeft,en voldoende voeding krijgt zou ik het nog ff aanzien.een dag of 2.

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Fiene's record staat op 19 dagen! Ongelooflijk maar waar. Ik maakte me er ook zorgen om maar uiteindelijk was er eigenlijk niks aan de hand. Op 31 dec lag ze met een big smile in de box en zat tot haar nek onder de poep. De klus was geklaard.

Inmiddels zit mevrouw weer op een gemiddelde van 1x in de anderhalve week.

Geen zorgen dus, tenzij je dochter er duidelijk last van heeft. Scheetjes geven in ieder geval aan dat de darmen gewoon werken.

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Als er maar goede plasluiers zijn..

Britt

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier is het record 21 dagen :D Als het buikje niet hard is maar soepel aanvoelt en Roosmarijn plast nog is er niets aan de hand, dat zal wel een flinke luier wezen straks ;)

6. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Plasluiers zijn er 5/6 per dag. Dat zijn wel lekkere natte!
    En haar buikje is niet hard zover ik kan voelen.
    Ze is voor de rest ook vrolijk, dus ik wacht volgende week nog even af!

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Klinkt prima hoor Inge, geen zorgen!

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Dan zijn jullie goed op elkaar afgestemd!

Ze gebruikt alles wat ze binnen krijgt en er zijn haast geen reststoffen meer, dus ook geen poep. Dit heeft de kraamhulp mij verteld dat dat dus op een gegeven moment kan gebeuren!

Hier dus helaas niet het geval, meneer poept wel zo'n 6 luiers vol, liefs

9. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Hier is dat ook het geval geweest in het begin. Maar dat werd dus snel minder.
    Ze heeft afgelopen week eindelijk weer gepoept, na maar liefst 3 weken!
    Ben wel naar de huisarts geweest en heb een laxerend middeltje gekregen. Moet dit voor 3 weken nu elke dag gaan geven om de darmpjes te activeren. Maar zelf heb ik zoiets van...volgens mij gebruikt ze gewoon alles uit de melk!
    Dus ga zo maar weer even bellen of het echt noodzakelijk is om dat middeltje elke dag te geven.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze gepoept heeft dan zou ik dat middel lekker weglaten verder. Jouw melk is veel beter voor je kind, en die darmen hoeven echt niet actiever te worden!
    Moedermelk op zich is namelijk al laxerend. Dat ze niet poepte kwam vooral doordat ze efficient met de melk omgaat.

Deel Deze Pagina