afbouwen..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dekilene, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dekilene

dekilene Niet meer actief

Hallo..

Me zoontje drinkt nog best veel en begrijp me niet verkeerd ik vind het heerlijk!!
    Maar ik zou zo graag willen dat me zoontje alleen nog s avonds en smorgens drinkt..
    Als straks hopelijk mooi weer komt wil ik gewoon een terasje pakken en een wijntje bestellen zonder rekening te moeten houden met alcohol in me moedermelk.
    Hoe pak ik dit aan??
    Ik ben erg gevoelig voor borstontstekingen..
    Zoonlief drinkt best nog veel bij me overdag;):)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik denk dat je het hetzelfde kan doen als de "normale" afbouw schema's zeggen. Voeding voor voeding, alleen hoef jij de bv niet door een fles te vervangen natuurlijk. Als je zegt gevoelig te zijn voor ontstekingen zou ik wel de tijd nemen per voeding die je afbouwt.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over wijntjes maak ik me niet zo druk. Als je zoontje niet direct daarna bij je drinkt kan het echt geen kwaad, zo af en toe. Me helemaal bezatten doe ik ook niet natuurlijk, maar een wijntje net nadat je zoontje bij je heeft gedronken kan best.

Hier drinkt ze ook nog best vaak, maar ik kan af en toe best een glaasje drinken.

4. dekilene

Het gaat me ook niet zo zeer om de wijntjes het staat zo hihi hoe ik het schrijf...
    Ik wil bijvoorbeeld ook gewoon een dagje weg zonder me kleine man..
    Binnekort is er een bruiloft en ik laat hem bij een vriendin de hele dag..
    Ik heb dan wel ontzettend volle borsten..

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Een als je dat nu eens een paar keer gewoon probeert, in het ergste geval jood je even de druk eraf . Ik ben net gestopt met kolven op het werk, maar thuis voerd Ik nog wel gewoon. De eerste dag Had Ik heel erg stuwing, maar nu nergens meer last van.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je meteen na een voeding drinkt en dan drie uur wacht is het normaal gesproken ok hoor.

Wat die bruiloft betreft, gewoon tactische mooie kleren aandoen, kolf in je tas en als je spanning voelt even wegkolven.
    Of gewoon kind mee en aanleggen (die optie koos ik altijd).

Overdag, als hij vraagt, eerst alternatief aanbieden, dan pas borst, daarmee verminder je op natuurlijke wijze het aantal voedingen. Op zich, op deze leeftijd kan borst emotioneel gezien heel belangrijk voor ze zijn, en qua voeding en bescherming is het gewoon nog belangrijk.

7. dekilene

Daar heb je gelijk in.. eigelijk wil ik helemaal nog niet stoppen omdat hij het gewoon nog heerlijk vind en ik ook..
    Maar soms wil ik ook gewoon een dagje weg zonder kids;):)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat dagje weg kan ik me wel voorstellen, dan zou je inderdaad een kolfset mee kunnen nemen. Als de druk te groot wordt kolf je even af. Je productie kan heel wat hebben als je al zolang voedt.

9. dekilene

Dus het zou niet zo zijn dat me bv opeens binnen 1 dag op is??
    Door dat ene dagje.?

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, dat denk ik echt niet. Sowieso kan je productie veel meer aan na 6 maanden, laat staan als je al langer dan een jaar voedt.

Ik lees soms verhalen van langvoedsters van wie hun kind bijv. uit logeren gaat en dan drinken ze dus een paar dagen niet. Komen ze thuis, kunnen ze zo weer aan de borst.

11. dekilene

Dankjulliewel!

Ik neem me kolf mee en kolf alleen als ze echt op knappe staan hihi!
    Daarnaast gaan we gewoon door hij heeft het gewoon nodig:)

12. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn nichtje geeft haar zoontje van 13 maanden ook soms wat nachtvoeding als hij er om vraagt.. meer niet, en dat blijft gewoon goed gaan... dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je productie van 1 dagje weg in elkaar zakt.

Ik kolf ook niet op het werk wat wil zeggen dat ik 2x per week 1 voeding niet geef die ik normaal wel geef, ik heb inderdaad wel s avonds 2 volle borsten, maar qua productie loopt t prima.

Deel Deze Pagina