Hallo Ik had even een vraagje. Mijn zoontje is 5 weken oud en woog anderhalve week geleden 3550 kg. Hij krijgt friso normaal en ongeveer 7 flessen op een dag van 110 cc. Hij laat meestal, tussen de 3 en 3u30 tussen zijn flessen en soms wel eens 4u. `s Nachts laat hij er sinds 3 dagen (sinds hij ingebakerd ligt) 1 keer tussen de 4 en 5 uur tussen. Nu las ik dat de friso extra ook voor de laatste fles geschikt is. Mijn zoontje heeft ook nutrilon forte gedronken (2 weekjes, omdat we dachten dat hij erg hongerig was, maar het bleek gewoon onrust te zijn in plaats van honger en van de forte kreeg hij erge krampen en obstipatie). Na de nutrilon forte zijn we overgeschakeld op friso normaal (omdat hij ook met nutrilon standaard ook nog krampen bleef houden en ik daarom Friso wilde proberen) en hij vraagt niet eerder om een fles als met de forte voeding en de krampen zijn ook iets minder. Nu vraag ik me af als ik voor het slapen gaan een flesje friso extra geef, of er dan ook meer kans is dat hij er krampjes van krijgt omdat het toch zwaardere voeding is? Zou hij dan langer doorslapen als ik een flesje extra geef? Weten jullie ook vanaf wanneer mijn zoontje naar 6 flessen over zou kunnen en hoe dat dan gaat en hoeveel hij dan mag drinken? alvast bedankt en groetjes
Hoi, Wanneer je kindje tussen de 3,5 en 4 kg weegt mag je maximaal 675 ml voeding per dag geven. Weegt je kindje tussen de 4 en 5 kg, dan is 825 ml voeding per dag de maximale hoeveelheid. Voor kindjes tussen de 4 en 5 kg, komt dat neer op 6 voedingen van 135 ml. Friso Extra heeft dezelfde basis als Friso Standaard, je kunt de voedingen daarom met elkaar mengen en het rustig opbouwen, op die manier verklein je de kans op krampjes. Groetjes Eveline