moeilijk slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door butterfly24984, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik probeer zoveel mogelijk tips te vergaren want ik ben een beetje ten einde raad.
    Mijn zoon van 8 weken Eward is overdag een hele moeilijke slaper.
    Ik probeer zo goed mogelijk te kijken naar signalen van vermoeidheid, maar dat is erg lastig, omdat de dag al verkeerd begint.
    Hij slaapt meestal al wel een hele lange ruk nachts van 20.00 laatste voeding en dan komt hij om een uur of half 6 ochtends weer.
    Hierna begint hij meteen te gapen, ik leg hem dan meestal meteen in zijn bedje of soms bij mij op bed. Hij slaapt dan meestal tot half 8 of 8 uur, dus nog niet tijd voor een nieuwe voeding. Hij lijkt ook geen honger te hebben dan. Hij is dus al even wakker wanneer de volgende voeding aan de beurt is en eigenlijk meteen moe, als ik hem dan op bed leg slaapt hij weer een uurtje en dus weer veel te vroeg voor de volgende voeding. Hij slaapt ook moeilijk in en doet maar korte slaapjes ( 1 cyclus) en word dan vaak huilend wakker.
    Ik vind het moeilijk om dit te doorbreken.
    Hij lijkt me de laatste tijd ook oververmoeid omdat hij overdag slecht slaapt, daarnaast zit ik ook te denken aan een verborgen reflux omdat hij veel slikt en ook vaak huilt.
    Hebben jullie tips voor mij?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou graag eerst wat meer info willen om het plaatje wat completer te maken.
    Is de bevalling goed verlopen? Wat is zijn gewicht? Welke voeding en hoeveel en hoevaak krijgt hij voeding. Is er sprake van veel prikkels die je zoon krijgt?

Ilja

Deel Deze Pagina