Isabel is al vanaf de geboorte een klein veelvraatje geweest. Ze at steeds bovenmodaal veel en is ook meteen heel hongerig. Ze schreeuwt alles bij elkaar als het niet snel genoeg gaat. Nou ben ik een kleine drie weken geleden bij het cb geweest toen ze net ongeveer 4 uur tussen haar voedingen begon te krijgen. Ze kreeg toen nog 6 voedingen van 140 cc en 's nachts ongeveer 60 cc aangevuld met water tot 140 (op aanraden van het cb). Ik kreeg toen het advies over te stappen naar 5 voedingen van 165 cc met het idee dat ze dan door zou slapen. Dat deed ze ook, maar overdag was ze van een vrolijke blije baby die makkelijk sliep ineens een behoorlijk huilerige en ontevreden baby. Ik dacht dat het bij het sprongetje hoorde en legde niet meteen de link met de voeding. Vorige week toch maar eens gebeld met het cb en het advies gekregen weer terug te gaan nar 6 voedingen van 165. In de laatste fles doe ik dan nog 4 schepjes Nutriton. Daar heeft ze vannacht op geslapen van 23 tot 6.30. Maar ondanks 6 flesjes per dag lijkt ze nog altijd niet helemaal in haar oude doen. Vanmiddag kreeg ze om 13.30 haar fles en om 15 uur gilde ze alles bij elkaar. Van alles geprobeerd maar het signaal bleef duidelijk, honger! Heb haar toen 100 cc warm water laten drinken, waarop ze meteen in slaap viel. Nou vraag ik me af, wat zouden jullie doen? Meer per fles gaan geven? Ze weegt ongeveer 5,5 kilo dus 6*165 is wel redelijk hoog. Of over op Nutrilon Forte? Of in iedere fles Nutriton? Vind het best moeilijk want wil haar niet overvoeden. Ze drinkt makkelijk 200 cc als je haar die geeft en spugen doet ze niet, maar is toch niet echt de bedoeling dat ze zo veel drinkt lijkt me. Wat vinden jullie? Alvast bedankt Tanja
Tja........ik heb er geen ervaring mee ik geef BV en daarvan mag je zoveel geven als ze willen maar als ik jou was zou ik denk ik overgaan op van die voeding voor hongerige baby's. Als ze zo ontevreden is dan heeft ze blijkbaar gewoon behoefte aan meer, maar kan me ook goed voorstellen dat je niet te veel wilt geven. En als je nou wat Johannesbroodpitmeel door de voeding doet? Dit maakt het wat dikker maar is geen bijvoeding. Misschien vult het dan wat meer? (volgens mij zit dat ook in die voeding voor hongerige beebs). Mijn zoontje krijgt alleen 's avonds een flesje KV met een schepje JBPM erin en slaapt daarop als een roos de nacht door. Veel suc6, hoop dat je een oplossing vind.
Ik zou voeding voor hongerige baby's proberen. Kian heeft het ook gehad. Ben met overgegaan op Friso extra en dat ging hartstikke goed!
Maar loop ik dan weer de kans dat ze krampjes krijgt omdat het andere voeding is? Ze kreeg eerst Nutrilon Hypoallergeen (combi met bv) en toen ze overging op standaardvoeding van Nutrilon heeft ze bijna 2 weken flink last gehad. Tanja
HOi ik ben ook overgestapt naar friso extra na een week of 9 of 10/. Luca at ook zoveel. Je kunt altijd proberen.als je nog een pak heb eentje te open voor honderige baby en dat mengen. bv bij 150 cc water 2 gewoon en 3 voor hongerig of andersom. heb ik geloof ik 3 daagjes gedaan en steeds wat meer voor hongerige baby. Op gegevens moment toch helemaal voor hongerig hoor,voor dit hongerwolfje. Ik denk eerder door hem meer te geven dat hij meer krampjes krijgt,moet meer verwerken. Cb zei toen beter voor hongerige baby,zitten niet meer calorie:en ofzo in,vult gewoon beter, is beter dan meer te geven met gewone voeding Hij eet nu met de pot mee en jeetje dat ventje kan goed eten hoor. blijft dus.hihi groetjes
ja danisha drinkt ook veel. meestal 5x210 en soms nog wel een extra tussendoor en dat is wel lastig hoor! Op het cb zeggen ze dat als ze zo blijft groeien dat ze dan op dieet moet.. ze is nu 7420gr.. ik ga mijn kleine meid toch niet op dieet doen zeg... Ik zou bij elke fles wat extra water doen en mischien langzamere speen zodat ze er ook wat langer over doet ofzo..