Avent flessen en kramp???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hartediefje, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Wij hebben nu de difrax S-fles, maar zitten een beetje met de spenen te rommelen.

Mijn zoontje krijgt namelijk de comfort voeding van Friso en dit is wat dikker. Maar nu gaat de smalle speen eigenlijk te langzaam en de medium speen weer veel te snel, want dan heeft hij de fles binnen de tien minuten leeg.

Nu vraag ik me af of de kindjes met de Avent flessen meer kramp hebben. Want de difrax fles zou juist tegen krampjes zijn.
    Maar ik vraag me ook af of de spenen anders zijn dan en misschien dat we dan toch 1 speen kunnen vinden waarbij hij zijn fles normaal kan leegdrinken in een kwartier/ twintig minuten, zonder dat we elke keer zitten te rommelen met de spenen.

Iemand dus ervaring met dikkere voeding en de aventflessen/spenen??? En hoe is het dan met de krampjes van de kindjes?

2. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik ben na lang zoeken over gegaan op de Aventfles (met koliekring, dus niet die gouden). Mijn dochter had ook veel last van krampen en krijgt Nutrilon Omneo (volgens het CB hetzelfde als Friso Comfort, dus ook dikker).

We gebruiken speen nummer 2 en moesten in het begin wel steeds pauze's inlassen om het niet te snel te laten gaan. De nummer 1 speen was te klein en de voeding kwam er niet doorheen. Inmiddels heeft ze nog steeds speen nummer 2 en drinkt ze keurig haar fles binnen de tijd leeg.

Als je op de verpakking van de Avent kijkt zie je een leuk plaatje met heel verhaal erbij dat de kindjes met deze fles gemidddeld minder last hebben van krampen. In mijn geval is het ook echt zo geweest.....

De Difrax S-fles hebben wij ook gebruikt, maar hier kreeg mijn meisje niets uit ???!!!???

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben overgestopt van Avent naar Difrax juist omdat ik problemen had met de spenen van Avent door de dikkere voeding.. de gaatjes blijven tm speen vier dezelfde grootte, het zijn er alleen steeds meer..

Heb je al geprobeerd om bij S-speen de doppen los te draaien of bij de M-speen juist de doppen heel strak..

Hier kreeg ze meer krampen bij de Avent fles..

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Helaas heb ik volgens mij al alles geprobeerd...de 123 speen van difrax gaat op stand 1 nog sneller dan de medium speen...

De small speen heel los gelaten, de medium speen heel vast.... maar ik blijf sukkelen. Ik vind juist de fles zo heerlijk in de hand liggen en de krampen vind ik ook heel erg meevallen...Dus het liefst wil ik de difrax fles houden...maar het is nu nog steeds een gesukkel welke speen. Ik ga denk ik mss maar eens met een naald proberen het gaatje van small wat groter te maken....

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken hier nutrilon omneo met de aventfles en onze dochter heeft vanaf het begin af aan speen nr 3 nodig gehad.
    Je kunt ook naar de site van avent gaan, die flessen zijn ook ontwikkeld tegen krampjes.
    Sinds onze dochter omneo voeding krijgt met de aventfles, heeft ze geen krampjes meer :)

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb ook het gaatje met een sateprikker doorgeprikt (wel van de avent fles)
    en sinds dien gaat het heel goed, geen krampjes meer en ze doet het goed wat betreft de tijd die ze ervoor nodig heeft!

7. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal hebben jullie al eens gedacht aan sap simplex?Dit zijn druppels die ervoor zorgen dat de lucht in de maag zich bundelt en makkelijker naar de darm word afgevoerd
    Dit heeft de dezelfde werkzame stof als infacol alleen zijn dit druppels die je gewoon in het flesje kunt doen.Mijn dochter is nu 12 dagen en heeft er veel baat bij.Je kunt deze druppels via internet in Duitsland bestellen.
    Groetjes Chantal

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    mijn zoontje krijgt nutrilon omneo en gebruikt avent flessen. heeft geen kramp. hij is 3 maanden en gernutik speen maatje 2 en doet daarmee 15 tot 30 minuten over zijn fles.

Deel Deze Pagina