Hallo voedingsdeskundige, Wanneer mogen baby's over naar 4x210+7? is dit gerelateerd aan gewicht of leeftijd of een combinatie er van? Onze zoon is vandaag precies 10 weken, is nu ong. 62cm en ik schat zo 5800 gram. Zijn schema is nu: 7.00 180x6 11.00 180x6 15.00 180x 6 19.00 180x6 23.00 210x7 Dan als ie wakker wordt rond 4 a 5 uur: 90x3 Hij krijgt Friso Comfort. Volgens mij zit hij dan ruim over de toegestane hoeveelheid? Dit schema is in overleg met cb. Ik wil niet over op forte omdat hij een moeizame stoelgang heeft (harde ontlasting). Drinktempo is goed, rond de 15 a 20 min. Ik denk dat als ik over ga op 4x 210+7 hij wellicht de avond fles laat vallen? We moeten hem daar ook echt voor wakker maken. Maar hij drinkt hem wel bijna altijd leeg... Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Alvats bedankt!
Hoi, Wanneer kindjes toe zijn aan 4 flessen van 235 ml (210 ml water met 7 schepjes) verschilt per kindje en is inderdaad afhankelijk van leeftijd en gewicht. Met 10 weken is dit wat aan de vroege kant, over het algemeen zie je dit meer tussen de 4-6 maanden. Beneden de 4 maanden is het goed om niet meer dan 10 uur tussen 2 voedingen te laten. 1 liter klaargemaakte flesvoeding (30 schepjes) is de maximale hoeveelheid voeding die een kindje mag hebben. Evt. wat extra water in het flesje/tussen de voedingen door (10-20 ml) kan geen kwaad en helpt voor een tijdelijk wat voller gevoel. Eventueel kun je voor meer verzadiging gaan kijken om Friso Comfort te combineren met Friso Extra. Door te mengen kunnen de darmen hieraan wennen en kun je zelf kijken hoe dit gaat met de ontlasting. Groetjes Angelique