Oké. Ik dacht net leuk een paar voet afdrukjes in mijn dochter haar geboorte album te zetten. Had nog wat verf liggen dus dat gepakt ( op waterbasis). In dr slaap dr voet ingesmeerd en in het album gedrukt. Resultaat: een mooie vlek met een grote teen Dr handje zelfde verhaal. Toen ben ik maar gestopt. Ze heeft in ieder geval 2 mooie vlekken in dr album hihi Wie heeft dit ook gedaan en is het wel gelukt?
Wij hebben het gedaan voor mijn vriend zijn tattoeage. Tsja het is echt even werk hoor. Gewoon der voet meerdere keren insmeren en stempelen stempelen stempelen totdat je een mooie afdruk hebt. Ik heb geloof ik 5 A4tjes vol gestempeld totdat er een paar mooie tussen zaten.
De voetjes zijn al een paar keer gelukt, maar handjes nog niet (en mijn dochter is 1 dagje jonger dan die van jou). Voor de voetjes leg ik haar op haar rug op het aankleedkussen en smeer dan met een afwassponsje de voet in met verf. Dan het papier op de commode en de voet er even kort op neer zetten en aandrukken en dan gelijk weer weg. Met de handjes zo 2 weken geleden ook geprobeerd, maar dan pakte ze elke keer mijn vinger en daarbij kreeg ik dus ook alleen maar vlekken. Succes!
Haha blij te lezen dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft. Maar aanhouder wint dus Op de commode is ook een goeie!
Bij een vriendin van die gekleurde verf, van die grote flessen gebruikt. Van de action Hoe te werk gaan? Neem 2 personen. 1 houdt de baby goed vast. De ander doet wat verf op een wegwerpbordje en smeert dan met een kwastje (zo'n smalle brede). Op het voetje dun laagje. Dan doet diegene het voetje plat op een stuk papier. Wij hadden het op de eettafel gelegd, fijne werkhoogte. En daarna ook nog een handje gedaan. Ging prima!
Houdgreep om het voetje, vingerverf van hema erop (vingerverf is wat dikker, dus werkt naar mijn idee beter!), eerst teentjes neerzetten en dan afrollen naar de hiel. Ik doe niet het voetje naar het papier toe, maar het papier naar het voetje...
Ik had ergens de tip gelezen om het niet met verf maar met lipstick te doen. En dat was een goeie tip! Heb nu van beide dames hele mooie lipstickvoetjes En inderdaad, gewoon een paar keer proberen en dan de mooiste uitkiezen
Insmeren met een verfrollertje! Dan krijg je geen dikke klodders. De handjes zijn wat lastiger, maar de voetjes werken zo goed. En met z'n tweeën werkt het wel wat fijner.
Verf is altijd een beetje glad/nat/glibberig. Lippenstift is wat vettig, waardoor het voetje een beetje aan het papier "plakt" en niet glijdt. Daardoor krijg je een heel precieze afdruk. Ik kan bij de mijne zelfs de "vingerafdrukpatroontjes" van de teentjes zien. Weet niet of dat met verf ook lukt, dat heb ik nooit geprobeerd.
Dat zei ml ook al idd! Hmm ga lippenstift dan ook maar eens proberen voor de fun Bij de afdrukjes die ik nu heb die je die patroontjes ook, alleen het is verder een beetje een vlek