vliegen met 28 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura1987, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1987

laura1987 Nieuw lid

21 jul 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

hebben er mensen hier ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap? Ik wil als ik 28 weken ben nog even naar de zon. Ik kom dan 10 dagen later terug. Volgens de site van de vliegmaatschappij moet je vanaf 28 weken wel een verklaring mee. Maar is die dan ook geldig voor de terugweg?
    En doen ze erg moeilijk op schiphol of is gewoon een fit2 fly bewijs genoeg? Ik heb zelf trouwens een kleine buik dus ik denk dat ze niet eens zien dat ik 28 weken ben. Iemand ervaring?

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Het kan per maatschappij anders zijn, informeer er dus goed naar, en vraag ook aan je VK of vliegen nu nog verstandig is.

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rond die termijn gevlogen, met Air Berlin. Was geen probleem. wel overlegt met de vk. Een fit 2 fly heb je niet nodig zei zij, je zwangerschapsverklaring is voldoende, maar bij mij hebben ze nergens naar gevraagd. Het verschilt idd per maatschappij, dus het is wel slim om de voorwaarden van jou maatschappij te checken. Fijne vakantie!

4. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik heb met 26/27 weken gevlogen en mij werd op Schiphol (dacht Martinair?) gevraagd naar een fit2fly omdat de steward dacht dat ik de 30 weken al gepasseerd was. Toen ik mijn zwangerschapsverklaring kon overleggen was het geen probleem. Was ik de 30 weken wel gepasseerd en had ik geen fit2fly dan denk ik dat ik wel een probleem had gehad. Check het inderdaad dus dubbel voordat je op Schiphol staat. Overigens..ik vond vliegen niet leuk tijdens mijn zwangerschap, de kleine wel, die was saltootjes aan het maken tijdens de vlucht. Bij het landen heb ik wel de hele dag last gehad van mijn buik. Zowel bij heen als terugreis. Ik zou het zelf niet zo snel weer doen en anders eerder in een evt volgende zwangerschap, ook al kan het wel gewoon.

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik ga ook vliegen als ik 26 weken ben en ik kom terug met de 28 weken. Ik heb dit bij boeking ook meteen aan de KLM doorgegeven. Dit was voor hun geen probleem, maar ze adviseerde me idd om een zwangerschapsverklaring mee te nemen zodat ik kan laten zien dat ik niet verder zwanger ben dan die 28 weken. Verder hoop ik gewoon dat ze een beetje rekening houden met de zitplaats :) Ik weet niet hoe groot mijn buik rond die tijd is, maar een beetje comfort is altijd prettig.

6. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik heb gevlogen bij 25 weken zwangerschap met transavia, hier heb ik het niet door hoeven geven dat ik uberhaubt zwanger was, niemand heeft er om gevraagd.
    Het hangt af vanaf welk termijn je een verklaring mee moet hebben, dus let daar goed op!
    Verder is mij op het vliegveld en tijdens het vliegen nergens om gevraagd, terwijl ik een aardige buik heb.

Het vliegen zelf vond ik ook geen probleem, nergens last van gehad en kindje reageerde ook niet echt anders op het vliegen. Als je een zwangerschap zonder problemen hebt gehad zou ik zeggen doen!

7. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb met 25 weken gevlogen en toen vroegen ze zowel heen als terug zwangerschapsverklaring.
    Met 26 weken vloog ik weer, andere bestemming en toen vroegen ze niets!

Als je verklaring meeneemt en het volgens de regeks mag dan kan het gewoon is mijj ervaring.

Ik mocht alleen na 28 weken niet meer vliegen omda ik bij de gyn loop en dan is het geloof ik standaard dat ze zo'n verklaring niet afgeven.

Veel plezier, heerlijk om nog ff op vakantie te gaan!

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik heb ook gevlogen met 28 weken, ze hebben me niks gevraagd. Ging prima overigens. KLeine was toen wel druk, maar dat was hij altijd eigenlijk.

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb destijds met 26 en 29 weken gevlogen, geen verklaring nodig gehad. Onze luchtvaartmaatschappij nam zwangere vrouwen tot 34 weken zonder verklaring mee dacht ik. Had ook maar een klein buikje, het was dat ik zelf bij het inchecken aangaf dat ik zwanger was (dan mag je niet bij de nooduitgang zitten) anders hadden ze van niets geweten.

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb de afgelopen twee maanden 6x gevlogen (vakantie en voor werk) en de luchtvaartmaatschappijen verschillen nogal in hun regeltjes omtrent zwanger vliegen. Gisteren nog gevolgen met Air Berlin en toen vroeg een stewardess alleen maar even hoe ver ik was en accepteerde ze me mn antwoord zonder verdere vragen (en dat terwijl ik een MEGA buik heb en minstens 35 weken lijk :(). Echter, bij mn eerdere vluchten met andere maatschappijen werd er wel steeds naar mn fit2fly verklaring gevraagd, soms zelfs zowel bij het inchecken als bij het boarden. Mn verloskundige zei ook dat zij wel eens had meegemaakt dat airlines echt moeilijk deden wanneer een in hun ogen "te dikke" vrouw zonder verklaring wilde vliegen. Zou dus met een redelijk zichtbare buik nooit zonder verklaring vliegen (bovendien kost zo'n verklaring je niks en heeft je vk hem zo gemaakt).

Overigens heb ik nooit ergens last van gehad tijdens het vliegen. Beebje is inderdaad wel wat actiever tijdens de vlucht (en dan vooral tijdens het gebrul van de motoren bij opstijgen en landen) en ik heb een heel stuk minder ruimte in mn stoel :p, maar geen extra kwaaltjes ofzo. Het ergste is nog het lange (staand) wachten in rijen, waardoor mn enkels spontaan veranderen in extra kuiten ;)

11. laura1987

laura1987 Nieuw lid

21 jul 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties. Ik las op de site van ArkeFly (want daar ga ik mee vliegen) dat de verklaring wel minder dan 7 dagen oud moet zijn. Ik denk dat ik er maar voor de zekerheid 1 ga meenemen, maar ik ga 10 dagen dus hoe zit dat dan op de terugweg als de verklaring niet ouder mag zijn dan 7 dagen?

12. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Ik ga vrijdag vliegen, en ik heb zo'n zin om nog even naar de zon te gaan:D!!
    Ik heb ook een fit2fly verklaring van de Vk gekregen, over de terugweg moeten ze dan maar niet zo moeilijk doen hoor!

Deel Deze Pagina