2 weken overtijd en negatieve zwangerschapstest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Spooks, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spooks

Spooks Lid

25 jun 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben erg onzeker aan het worden,ben net 35 geworden in januari,gebruikte sinds het overlijden van ons dochtertje (5 mnd zwanger,overleden door zeer ernstige spina bifida) geen anticonceptie meer. Gelukkig hebben we 3 gezonde kinderen!
    Na de derde kreeg ik 4 miskramen en 1x miskraam met curretage. daarna kwam ons overleden dochtertje in 2012. heb altijd positieve testen gehad, de ene x war duidelijkere streep dan de andere x. We bleven na t verlies van onze dochter de wens houden voor een kindje maar ik raakte niet meer zwanger. mijn cyclus is heel regelmatig en we gaven de hoop maar op. nu ineens ben ik 2 weken overtijd!!!
    Begrijp er niets van...alhoewel we sexueel erg actief zijn. Vier testen verder,allen negatief! Intussen gebeurd er veel in mijn lijf!!!
    K zal t benoemen.
    - vermoeidheid
    - honger en veel dorst
    - harde ontlasting
    - soms een brok in mn maag maar niet misselijk

- gevoelige borsten en tepels

-blauwe aders over mn borst
    -Harde ontlating
    -pijn onderbuik bij te snel opstaan
    - sinds 2 dagen flink hoofdpijn...
    - al die tijd al een drukkend gevoel in. onderbuik
    - veel plassen

Wat denken jullie? Ik ben echt ontzettend onzeker aan het worden en durf eigenlijk niet te hopen op een zwangerschap

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me goed voorstellen dat dit je heel onzeker maakt. Zeker als je wel de symptomen hebt die kunnen wijzen op een zwangerschap. Het kan zijn dat de eisprong verlaat is geweest deze cyclus. Ondanks dat je een regelmatige cyclus hebt, kan dit wel gebeuren. Hierdoor kan het zijn, dat je menstruatie nog niet is gekomen of dat je test nog negatief is. Wat ook wel eens gebeurt is dat een eitje wel bevrucht wordt, maar dan een paar dagen stil staat in ontwikkeling. Dit heet diapauze. Hierdoor kan een test later positief zijn dan verwacht.
    Er zijn dus twee dingen die je kunt doen. Nog even geduld hebben en over een aantal dagen een test doen, indien er geen menstruatie is gekomen. Of naar de huisarts gaan en een bloedtest aanvragen. Een bloedtest kan een zwangerschap eerder aantonen dan urine. Succes!

Groetjes Monique

3. Spooks

Spooks Lid

25 jun 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,
    Hartelijk dank voor het antwoord!
    Ik zal helaas af moeten wachten...kreeg net bruinverlies tijdens toiletgang. ben bang dat het helaas niet raak is...zit nu op dag 15,krijg wat buikpijn. of het is nog een innesteling of ik word toch nog ongesteld...
    Groetjes marianne

Deel Deze Pagina