Hulpvraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LovePoes, 17 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Hi clubleden,
    Zoals sommige misschien wel gelezen hebben. Wil ik heel graag een 3de kindje maar mijn man niet. Althans, we hebben het er over gehad en hij wilt er over na denken en het kan nog ja worden, zou een week de tijd willen. Maar ik ben bang dat het nee blijft. Nu weet ik dat je lichaam je erg voor de gek kan houden.

Ik heb de ziekte van crohn, wat het ook lastig maakt. Maar even mijn verhaal;
    Ik zit gewoon aan de pil, combinatiepil. En slik deze elke avond, slik 2 strippen en dan stopweek, ben hem ook niet vergeten.
    Maar ivm ziekte van crohn en niet heel regelmatig ontlasting patroon is 100% zekerheid niet gegarandeerd, maar opzich denk ik niet dat hij niet meer betrouwbaar is. Nou hebben mijn man en ik in verleden best weinig geklust omdat onze relatie minder ging en ik psychische problemen had. (Inmiddels gaat dit goed) maar nu dus week veel meer klussen. En ik veel meer steken in onderbuik en borsten zijn gevoeliger en "voller".. En wat opgezette buik, wat ook crohn kan zijn. En stress slaat ook op mijn buik. Laatst ook periode veel maagzuur gehad en wat misselijk. Maar...zou het zo kunnen zijn dat ik toch zwanger ben, of zal mn lichaam me voor de gek houden? Omdat ik het graag wil en de crohn opspeelt door stress?
    Liefs LovePoes

2. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Ben overigens in verleden nooit door de pil heen zwanger geworden. Bij eerste dochter na stoppen pil nooit ongesteld geweest , maar in 1x zwanger bij jongste ronde 5.
    Crohn is bekend eind januari 2019.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Als deze klachten van zwangerschap komen dus hcg dan zal je test nu positief zijn.
    Het kan ook dat je ondanks de pil een eisprong gekregen hebt en nu progesteron klachten ervaart.

4. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Oké. Dus eigenlijk, testen?
    Misschien heel stom, maar wat zijn progesteronklachten, wat houd dit in?

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ik zou een zwangerschapstest doen. Het is lastig te beoordelen op basis van symptomen of je zwanger kan zijn. Deze kunnen ook van het progesteron hormoon komen welke dezelfde symptomen geven als hcg hormoon.

6. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Oke, over 1.5 week heb ik er 2 strippen op zitten, zal ik dit niet gewoon kunnen afwachten? Of ik ongesteld word.

7. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    En hoe kan dat dan..? Want als je de pil slikt krijg je toch geen eisprong?

8. paula1984

Zou niet moeten. Maar als jij ze met je ziekte(diaree?) te kort in je lichaam hebt dan kan er toch een eisprong ontstaan.
    Progesteron loopt op na het eisprong dit is een hormoon.
    De symptomen die jij noemt zijn dan vaak het gevolg. Het "flauwe" is dat ze gelijk zijn aan hcg (zwangerschaps hormoon) ze zijn lastig uit elkaar te houden.

9. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Snap hem!
    En het kan natuurlijk ook nog zijn dat mijn lichaam me voor de gek hoid omdat ik het wil.

10. paula1984

Dat is zeker ook mogelijk.

11. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Ik denk dat ik wacht tot ik ongesteld word, nog 1 week de pil slikken.
    Of zal dat geen m betrouwbare uitkomst zijn van d pil?

12. paula1984

Doors lokken bij vermoeden zwangerschap is af te raden.

13. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Ik zou nu al een test doen, ik weet namelijk niet wat voor invloed die pil heeft op het kindje mocht je wel zwanger zijn?

14. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
  15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Zsm testen, pilgebruik kan schadelijk zijn voor een vruchtje. Zou desnoods vanavond nog even langs een supermarkt gaan. De ah verkoopt van perdictor de early test, dan kan je die morgen met ochtendurine doen. Die wordt hier op het forum als betrouwbaar en goed gezien, ook vaak als controle op een twijfeltest.

16. LovePoes

LovePoes Actief lid

9 apr 2020
    109
    5
    18
    Vrouw
    Helaas kan ik vanavond niet naar de supermarkt.. dus ik moet hopen dat ie morgen komt.
    Als het van 4-6 weken geleden is ben ik al poos aan het slikken.
    Ik denk niet dat ik zwanger ben hoor, maar wil het uitsluiten. Maandag doe ik een test, mocht postnl wel vertraging hebben dan koop ik er wel 1 in winkel.

Deel Deze Pagina