een 2e keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door noena, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    wie heeft een 2e keizersnede gehad?. en wat was je ervaring?. meer pijn en langer genezing nodig dan bij een 1e keizersnede?. enz enz

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ging het herstel sneller (ste was spoed, 2de gepland)... er zijn al veel van deze onderwerpen bij bevalling. Misschien ook daar even lezen. Binnekort de 3de voor mij en zie er niet echt tegenop (alleen het gedeelte na de ks, op de uitslaapkamer)

3. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

1e was spoed, 2e gepland. ik had met de 2e hele erge wondpijn, werd aan zware morfine gezet omdat ik de pijn niet aankon. Bij de eerste had ik daar totaal geen last van. De genezing duurde bij de 2e ook iets langer.

4. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hier alle 2 een geplande ks..
    1ste was veel zwaarder vond ik. 2de ben ik veel sneller van hersteld..

5. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Mijn 1e ks was ook gepland, en de 2e (die nog moet gebeuren) ook een geplande ks..

De 1e was erg erg erg heftig kwa genezen.. Maaar was dan ook wel weer met 6 weken compleet de oude weer en kon weet alles zoals voor heen..

Hoop dat de 2e ks wat makkelijker is, want dat hoor ik toch vaak dat dat zo is..

6. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier al 2 keizersnedes gehad, de derde is over 14 dagen.

bij de eerste had ik het meeste last, kon ik de eerste 3 dagen niet uit bed en kon ik weinig doen. daarna beterde het maar traag.

bij de tweede ks gehad om 11u40 en om 18u dezelfde dag liep ik al terug rond. totaal geen last gehad, ok je voelt het he maar twas meer dan draaglijk.

hoop nu de derde ook zo te ervaren. zie er totaal niet tegenop.

7. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Dat ging wel lekker mamavanbo, zo ver je het lekker kunt noemen hihi.. Ik hoop dat mijn 2e ks net zo dragelijk zal zijn als jouw 2e.. En hoop voor jou dat de 3e ook vlotjes zal gaan..

Misschien is een 2e ook wat makkelijker omdat je weet wat je kan verwachten..

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ja iedereen stond versteld dat ik al rondliep hihi.
    en niks geforceerd ofzo, het ging gewoon vanzelf.
    tis ook aan te raden om zo snel mogelijk recht te staan (indien mogelijk he).

bij de eerste had ik wat lichte weeën gehad en ze zeiden mij dat het daardoor was dat het herstel langer duurde.
    geen idee of het zo is hoor.

en indd je weet ook wat er gaat gebeuren he, maar aan de pijn kan je weinig doen natuurlijk.

naar het schijnt zou het ook helpen als ze de wonde anders naaien. ik heb nu 2 maal van die krammetjes gehad.
    maar heb gelezen op internet dat ze de wond ook binnenwaards kunnen naaien en dan zonder krammetjes en dat zou nog beter zijn las ik.
    maandag vraag ik dat aan mijn gyn.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier juist blij met die krammetjes... de eerste werd met ene niet oplosbare lange draad gehecht... zat opzich goed maar toen de vk die er dag 6 thuis uit kwam halen... AUW!

Hier bij de 2de ook binnen 12u naast mn bed. Ik ben idd ook voorstander van zsm uit bed en staan... je moet er toch ff doorheen en dan kan je het maar gehad hebben

10. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    oei ja als ze dan die draad er nog moeten uithalen, brrr nee dat wil ik ook niet.
    krammetjes op zich zijn niet slecht, maar dat trekkend gevoel zou daardoor komen en zou minder zijn met draad (zelf oplossend dan wel).

11. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

bij mijn 1e kreeg ik ook extra morfine dan normaal mocht (ik dacht dat het morfine was) en de volgende dag moest ik meteen opstaan om proberen te lopen.. maar ze zodra ze me recht opzetten was ik meteen buiten bewust zijn..

en nu weet ik wel wat ik kan verwachten dus stel ik me daar meer op in en heb ik minder angst..

12. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier heb je dat niet die morfine, althans ik heb het nooit gehad.
    je kreeg wel pijnstilling als je wou maar ik heb het nooit genomen eigenlijk.

Deel Deze Pagina