2 weken te vroeg geboren baby van 1 week oud snel en onregelmatig ademen, normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mijn zoon is ook met 38.1 geboren en voor zover ik mij kan herinneren, had hij geen onregelmatige ademhaling. Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik daar nooit echt op gelet heb. Hij was wel een onrustige slaper, dus dat van die stuipjes (bewegingen) herken ik wel.

Meid, rustig aan! ;) Bovendien is je baby niet té vroeg geboren, maar "wat vroeg". Niet direct alles negatief inzien.

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ja hoor, ga dat maar zeggen :D
    Want een kindje van 38 weken valt gewoon onder à terme. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken als kinderverpleegkundige.
    Laatst heb ik het een neonatoloog nog horen vragen aan een co-assistent.
    (Niet dat ik daarvoor mijn twijfels had ;) )

3. Bufsel

Bufsel Lid

9 feb 2014
    17
    0
    0
    Mama
    Wageningen
    Hier ook met 38 weken geboren, wat tevens niet te vroeg is maar gewoon lekker op tijd. Dochter had ook onregelmatige ademhaling maar heel normaal. Zou er zeker niets achter zoeken! Probeer te genieten! :)

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    38 wk is niet te vroeg

37 wk wordt hier rand prematuur genoemd (het is dan mogelijk dat er toch nog dingentjes niet helemaal 'rijp' zijn)

onder de 37 wk al is het maar 1 dag is prematuur

en na 7 wk weeenremmers heb ik ze afgeturft

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Klopt! Vanaf 37 weken mag je ook gewoon thuis bevallen en spreken ze van a terme :) Niets aan het handje. Wij zeggen dat hij "wat vroeg" is geboren (onze zoon), omdat ík liever had gehad dat hij nog wat langer was blijven zitten ;)

Deel Deze Pagina