stoppen met school.. ergens recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MICH18, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hallo,op het momeent ben ik gestart met een opleiding.. Van te voren heb ik een jaar fulltime gewertk en daar voor nog wat losse baantjes.. Daarvoor ben ik ziek geweest.. Nu heb ik een kindje van 5 maanden en ik merk dat ik er niet zeker van ben, ik ben psygisch aant veranderen omdat ik liever voor hem zorg dan 5 dagen naar school gaan.. Nu heb ik een heel duur huis, en moet ik gewoon iets van inkomsten hebben.. Heb ik ergens recht op als ik stop met school? En bijvoorbeeld wel een weekend baantje pak of dergelijke?? Bedankt alvast! Heb een partner die ongeveer 1250 verdient per maand. Hier redden wij het niet mee.mvg

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mich18,

Je wilt stoppen met je opleiding en je vraagt je af of je dan recht op een uitkering hebt.

Ik kan aan de hand van je verhaal niet beoordelen of je op basis van je werkzaamheden nog aanspraak kunt maken op een WW-uitkering.
    Om in aanmerking te komen voor een WW moet je in de 36 weken voor je eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken hebben gewerkt.
    Periodes van ziekte en verlof worden hierbij uit gesloten.
    UWV kijkt dan verder terug.
    Voldoe je aan deze en de overige voorwaarden?
    Dan geeft dat recht op 3 maanden WW-uitkering.

Heb je in de 5 jaar voor je werkloosheid minimaal 4 jaar gewerkt?
    Dan beoordeelt UWV je verdere arbeidsverleden.
    Elk jaar werken staat dan voor een maand WW.

Voldoe je niet aan de voorwaarden voor het recht op WW?
    Dan kun je bij je gemeente informeren of jij en je partner in aanmerking komen voor een aanvullende bijstand.

Ik wens je veel sterkte bij je beslissing.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina