Ik heb vanmiddag een extra echo gehad ivm bruinverlies.met ons beebje ging het goed,goeie duidelijke hartslag en was goed gegroeid gelukkig.toen ik vroeg waar het bloed vandaan kon komen ging hij FF wat beter zoeken en zagen we een bloeding links naast het vruchtzakje.hij was zelf wel positiefen zei dat de baby er geen last van heeft maar ben er niet gerust op omdat mn kwaaltjes ook ineens verdwenen toen het bruinverlies begon.over 2 weken weer een echo,combi atietest en tot die tijd is het afwachten.als het helderrood word met stolsels mag ik gelijk komen maar dan is het waarschijnlijk foute boel dus zit flink in spanning.zijn er dames die ervaring hebben met een bloeding naast de vruchtzak? Heb de echobijgevoegt,het donkere vlekje links is de bloeding.
Hoi Loveissus! Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent van het bloedverlies. Ik heb bij 6,5 week heel fors helderrood bloedverlies gekregen, waarbij ik later ook grote stolsels verloor. Ik was ervan overtuigd dat ik een miskraam had. Op de echo bleek er net als bij jou een bloeding in de baarmoeder te zijn, maar kindje deed het goed. De bloeding was bij mij veel groter dan op jouw echofoto. Daarna nog een paar keer echo gehad omdat het bloedverlies aanhield, maar kindje groeit prima. Inmiddels is het bloedverlies vrijwel verdwenen en voor zover ik weet (morgen opnieuw echo) gaat het met de zwangerschap ook gewoon goed. Het enige wat je kunt doen op dit moment is afwachten, wat heel moeilijk is (vind ik in ieder geval wel). Als je het niet vertrouwt, bel dan gewoon je verloskundige (werd mij in ieder geval op het hart gedrukt door mijn verloskundige). Maar weet dus dat het, zelfs met stolsels, niet hoeft te betekenen dat het helemaal mis is. Sterkte, meid! Ik duim voor je dat het bloeden snel weg is!
Ik heb dat bij al mijn zwangerschappen gehad. Bij mijn dochter heel veel. Ze konden zien dat er in de baarmoeder nog bloed zat. Ik had tot aan 12 weken geregeld bloed verlies. Alles goed gegaan. Want ik heb een kern gezonde dochter. Bij de miskraam hetzelfde. Maar dat is mis gegaan. Niet daardoor maar kindje groeide niet. Geen hartje. Bij deze zwangerschap zagen ze het ook. Wel minder dan bij mijn dochter. Ook toen wat bruin bloedverlies. Ik ben nu ruim 15 weken. Het kan gewoon goed gaat. Ik weet wel dat die bloedingen wel een risico is voor de eerste 12 weken. Ze kunnen de baarmoeder weken. Waardoor je kans hebt op een miskraam. Maar ga van het positieve uit. Als het idd veel bloed verlies is dan weer bellen en laten bekijken. Onzekerheid door bloed verlies is slopend.
Bedankt voor jullie positieve berichtjes!! Het bruinverlies is echt minimaal vandaag,MN maandverbandje blijft schoon,al weet ik dat er meer aankomt want die bloeding wat er zit moet er nog uit.wat mij zo.n zorgen baart is dat die bloeding er zo dicht naast zit,ben zo bang dat als die bloeding eruit gaat het t vruchtzakje meetrekt.zat ie bij jullie ook zo dicht er naast?
Hey meid, ik had ook op je andere topic gereageerd. Hier nu 16 weken zwanger en al tien weken bloedverlies. Heb vers bloed, oud bloed en alles er tussen in al voorbij zien komen inclusief stolsels en onze kleine heeft nergens last aan en groeit goed. Het hematoom bij mij was vele malen groter dan wat ik op jouw echofoto zie. Doe rustig aan, drink voldoende en ga wanneer je vloeit liggen. Zelfs stolsels en vers bloed willen niet noodzakelijk zeggen dat het misgaat/is.
Hier een echofoto van mij bij volgens mij ongeveer hetzelfde termijn. Onder het kindje zie je het hematoom. Hij lijkt hier plat door hoe de echo gemaakt was maar was toen bijna net zo groot als de vruchtzak van het kindje.
Ik heb dit ook gehad, een week bruinbloed en 1 keer helder rood plus best wat stolsels. Dit was in de 6e week. Heeft totaal 1 week geduurd. Ik dacht dat ik een miskraam kreeg wat niet doorzette, bij de echo heb ik echter wel een kloppend hartje gezien. Ik dacht zelf toen rond 7 weken te zitten maar het is denk ik wat later gaan groeien want het kindje had toen de grootte van ongeveer 6 weken. Afgelopen maandag weer echo gehad en toen was het vloeien ook over en het hartje klopt nog steeds, wel zag ze net als bij bloed er naast zitten, maar dit is er bij mij verder niet meer uitgegaan maar opgenomen door mijn lichaam zelf. Dat kan dus ook! Het kan of een hematoom zijn of misschien dat het van een tweeling was en het andere vruchtje is afgestoten. Sterkte met de onzekerheid, ik maakte me ook helemaal gek, vreselijk, ben nu wel gerustgesteld na de echo en het stoppen met vloeien, ondanks dat ik weet dat het alsnog mis kan gaan in zon vroeg stadium.
Bedankt voor jullie reacties.ik hoop dat bij mij het vloeien ook stopt en dat MN lichaam het zelf opneemt.vind dit zo zenuwslopend!!hoop dat het met de volgende echo over 2 weken er een stuk beter uitziet.de dagen kruipen zo langzaam voorbij zo.het is geen bloeding van een eventuele tweeling.de bloeding is ook afgelopen week begonnen want ik had met 9 weken mn termijnecho en toen was er ook nog geen bloeding te zien en met 9+6 begon het vloeien.snap ook niet waar het zo ineens vandaan komt.hoop dat het snel voorbij is en weer rustig kan genieten
Mijn hematoom bleek bij de echo van woensdag helemaal verdwenen (en was echt groot op eerdere echo). Ik hoop voor de dames die er hier nog last van hebben, dat het ook snel mag verdwijnen!
Hier geen bloedverlies gehad, maar wel bloeding naast vruchtzakje. Was met ± 9 weken en is vanzelf opgelost. Baby vandaag nog op een echo gezien en alles is helemaal prima!
Ik hoop dat hier ook snel vanzelf weer overgaat,dit is mijn laatste zwangerschap en wil zo graag gaan genieten! Het vloeien is hier echt minimaal nog.alleen af en toe bij afvegen een beetje bruin. Merk wel dat wanneer ik veel sta of zit of buk ofzo ik veel last krijg dus ga geregeld FF plat. 28 juni de combinatie test en hoop dat het dan weg is
Inmiddels weer een controle echo gehad en het hematoom is gelukkig bijna verdwenen.nu hopen dat de combinatietest volgende week ook goed is dan kunnen we eindelijk gaan genieten.