Hai! Wij hebben bijna onze padi gehaald, nog even wachten tot de open water duiken hier in Nederland qua temperatuur haha. Nu ben ik opzoek naar gezinnen die duiken en naar goede tips. We halen het met z’n 4en. 2 pubertieners en ik en mijn man. Aankomende zomer gaan we 2 weken naar Egypte, Tui Magic Life. En we willen een dag of 4 gaan duiken. Want daarna zijn de kinderen er wel klaar mee denk ik. Volgend jaar willen we op IJsland duiken met z’n tweeën en in de zomervakantie denk ik maar Bonaire. Maar dat staat nog open. Dus tips en ideeën zijn welkom! Azië vind ik nu trouwens wat minder, oa door de vele Russen die er nu naar toe gaan wellicht de malediven dan.
Mijn man en ik duiken ook en wij hebben mooie duiken gemaakt op de Dominicaanse republiek, op het eiland Elba maar ook bij Estartit in Spanje. Egypte is inderdaad heel mooi, verder dan dat zijn wij nooit geweest.
Mijn man gaat nu voor het eerst met de oudste 2 op duikvakantie, naar Egypte inderdaad. Daar gaan zij hun 1e brevet halen. Wel spannend Bonaire staat bij ons ook nog op de lijst voor het hele gezin, maar dan mogen we eerst nog flink sparen . Verder willen wij samen nog graag naar de Azoren om te duiken daar. Maar nog nooit in die regio geweest, dus geen tips verder
Het resort waar wij zitten niet gelukkig Ja Bonaire wordt het echt volgend jaar denk ik. En misschien ook nog een weekje of zuid Italië, of de grens Albanië/Griekenland. Daar moet het ook heel erg mooi zijn om te duiken.
Ik heb mijn padi in curacao gehaald (heb in nl het grootste gedeelte gedaan maar het laatste stukje daar). Daar heb ik ook een paar duiken gedaan en dat was erg mooi. Ik heb ook gedoken in Australië (great barrier). Ik heb daarna niet meer gedoken maar mijn zus heeft in bonaire gedoken dat was ook mooi