Hallo allemaal, Een paar weken geleden schreef ik over melk uit 1 tepel (linkerborst). Ik ben er mee naar de dokter geweest en die heeft alles even na gekeken en het bleek om opgezette melkklieren te gaan. 2 weken later, afgelopen vrijdag, toch even opnieuw een afspraak gehad aangezien het blijft aanhouden. Mijn NOD is vandaag of morgen en nu verlies ik sinds 28 augustus continu kleine beetje oud bloed wat lijkt op vloed maar dan bruin. Normaal gesproken heb ik ook wel last van oud bloedverlies maar dit is dan op de dag van mijn ongesteldheid of 1 dag ervoor.. Ik wordt gek van de zenuwen op dit moment en moest het ook even kwijt op het forum. Heeft iemand anders misschien iets soortgelijks meegemaakt? groetjes
Ja maar dat waren toen borstcystes dus cyste vocht... Melk kwam hier pas met 24 weken zwangerschap. Als je t niet vertrouwd even t vocht laten bekijken door een laboratorium dan weet je gelijk of het inderdaad melk is, ik heb niet z'n beste erváring met huisartsen die wat roepen over opgezette klieren of dergelijke.. Doe je toch even een testje weet je gelijk hoe t zit.
Toen ik nog de pil slikte heb ik circa 6 maanden lang last gehad van wit vocht wat uit een tepel kwam. Ik ben ook hiermee naar de huisarts geweest, maar zij kon geen oorzaak vinden. Daarnaast had ik ook doorbraakbloedingen (dus door de pil heen) en erg veel haaruitval. De huisarts gaf aan dat ik waarschijnlijk een hormoonverandering had doorstaan, dat gebeurd vaker in het leven van een vrouw. Ik had het niet eerder meegemaakt en slikte alweer 5 jaar de pil. Maar nu ik gestopt ben met de pil, zijn de klachten verdwenen.
Je bent niet zwanger begrijp ik? In theorie kan je geen melkproductie hebben als je niet in je 3de trimester van je zwangerschap zit. Want daar heb je specifieke hormonen voor nodig die deze melkproductie stimuleren. Dus als je niet zwanger bent is de kans zeer gering dat het om melk gaat, dit zelfde geld voor een prille zwangerschap. Wel is het mogelijk dat hormoonafscheiding is wat gewoon mogelijk is door je eigen hormoonhuishouding. Dit is dus geen melk! Er is dus ook niet altijd een 'oorzaak' voor te vinden behalve dan je eigen hormoonhuishouding. Dus dat je vocht verliest uit de borsten hoeft helemaal niet erg te zijn en dus onschuldig. Ik zelf heb het ook regelmatig
Ik heb nu ook in het ziekenhuis inderdaad bloed laten prikken ter controle. Ik hoop dat daar goed nieuws uit komt. Ze gaan controleren op mijn hormoonbalans als ik het goed heb. Heb dit alleen nog nooit eerder meegemaakt vandaar dat ik ook zo gek wordt van de zenuwen
Wellicht dat je last hebt van een te hoog prolactinegehalte. Dit kan het zwanger worden ook bemoeilijken. Hoop dat het meevalt!