Compleet Mama voldoende foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkie97, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Aangezien ik volgende maand weer ga stoppen met de pil, ben ik begonnen met foliumzuur. Ik heb de compleet mama vitaminepillen van davitamon gehaald, daar staat op dat er ook foliumzuur in zit. Maar is dat voldoende? Kan me herinneren van mijn eerste zwangerschap dat ik er nog apart foliumzuur naast slikte. Of misschien eerst alleen foliumzuur dat ik de mama vitamines pas later ontdekte, staat me ook iets van bij maar ik weet het niet meer helemaal precies.

Wie slikt nog meer de compleet mama?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja hoor daar zit voldoende foliumzuur in!
    Je moet 400 microgram per dag nemen en dat zit erin.

3. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik heb vandaag ook staan te twijfelen...uiteindelijk maar foliumzuur van het huismerk DA gekozen... Daar zit ook 400 mg in..neem aan dat dat ook goed is. Diegene die jij hebt gekocht is dan helemaal goed lijkt mij.

Moet je al zo vroeg beginnen met foliumzuur? Ik stop over 1.5 week met de pil en ben nog niet begonnen?!

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ja hoor is helemaal goed.

Maartje, ze raden aan om te beginnen met foliumzuur als je begint om zwanger te worden. Dus je bent toch goed op tijd? Je kan ook nu al beginnen als dat voor je eigen gevoel fijner is.

5. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik ben niet meteen begonnen na het stoppen van de pil omdat we toch nog niet wilde gaan proberen. Ik stond van de week ook bij de apotheek te twijfelen of ik mijn foliumzuur in zou ruilen voor de mama vitamines van VSM. Denken jullie dat dat beter is dan alleen los foliumzuur?

6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het kan beide geen kwaad. Foliumzuur is het belangrijkste om te slikken, de rest is allemaal extra (en eventueel mooi meegenomen). Ik heb zelf, de maanden voordat ik zwanger werd, alleen foliumzuur geslikt. Daarnaast slikte ik wel een normale multivitamine pil. Pas toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, ben ik begonnen met speciale zwangerschapsvitamine.

Ik vind ze namelijk te duur (die van davitamon dan), om maanden achter elkaar te slikken. Maar het kan zeker geen kwaad.

7. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Ze adviseren om 1 maand van te voren te beginnen met slikken van foliumzuur. Dit omdat het dan al in je lichaam zit. Davitamon mama compleet plus is eigenlijk de beste omdat daar ook omega 3 in zit. Maar persoonlijk vind ik ook dat als het langer duurt zwanger te raken dat erg duur is, ik heb daarom eerst een hele tijd gewoon huismerk AH of KV foliumzuur geslikt.

8. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Ik slik Gravitamon en dat is ook voldoende. Direct na het stoppen met de pil begonnen eind maart en nog steeds slik ik elke dag een tablet en het is pas het 2e potje waar ik mee bezig ben. Deze moet je als ik het goed heb 2 maanden lang in je zwangerschap slikken

9. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik moest van de gynaecoloog van de apotheker folavit nemen

10. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Juli85 tot en met de 13 weken dus 3 maanden door slikken als je zwanger bent

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb tot 10 weken zwangerschap gewoon de foliumzuur van kruidvat merk geslikt. Daarna ben ik ook zwanger vitamines van Davitamon gaan gebruiken. Ik vond ze veel te duur om die vanaf het stoppen van de pil al gaan te gebruiken.

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Er zijn aanwijzingen dat het nog beter is om de foliumzuur de gehele zwangerschap te blijven gebruiken. Mogelijk verkleind het de kans op vroeggeboorte, HELLP-syndroom en nog een aantal dingen die ik alweer vergeten ben. Momenteel loopt er een groot onderzoek in Noord-Nederland om dit te onderzoeken.

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik slik ook mama compleet van davitamon sinds begin juli. Van half maart tot half juli heb ik alleen foliumzuur geslikt. Nu niet meer omdat foliumzuur ook in de mama compleet zit. Ik slik ernaast ook nog tarwekiemolie. Alle beetjes helpen, hoop ik.

Deel Deze Pagina