Ik heb afgelopen donderdag een echo laten maken bij een echobureau omdat ik echt niet meer kon wachten om te zien of alles goed ging met onze beeb.. morgen hebben we de eerste afspraak met de VK. Volgens alle websites zou ik 10 weken en 2 dagen zwanger zijn en de echo gaf aan 8 weken en 4 dagen. Nu vind ik dat een heel groot verschil en heb ik me sindsdien ook niet meer gerust kunnen maken hierover. Ik heb normaal gesproken een cyclus van 31 dagen en de eerste dag vn mijn laatste menstruatie was op 26/08 .. positieve test hadden we op 29/09. Op de echo was ons beeb 2,14 cm en zijn hartslag was 189bpm. We konden zijn hartje ook heel mooi zien kloppen. Of er sprake is van een latere ovulatie weet ik niet... heeft iemand dit ook meegemaakt? Edit mod: Vetgedrukte posts zijn niet toegestaan.
hey meis ik was ook 2 weken minder korter hoor je hoort het heel veel.ook omdat je ei er wel eens langer over kan doen om in te nesstellen etc.
Dan zal er wel sprake zijn van een latere ovulatie. Je moet je niet zo druk maken hoor, als het hartje klopt en alles zag er verder goed uit, zou ik er maar gewoon van genieten
Yep, ik ook. Ik had ovulatietesten gedaan en daardoor wist ik al dat mijn ei niet 2, maar 3 weken na EDLM was. Toen bleek op de eerste echo dat ik nog 5 dagen minder ver was en met de volgende echo ben ik weer 2 dagen teruggezet. Dus uiteindelijk 2 weken minder ver als je telt vanaf EDLM. Mijn eerste (licht) positieve test had ik ook toen ik teruggerekend dus 3 weken en 1 dag zwanger was. Maar het hartje klopt, dus dat is hardstikke mooi en waar t om gaat toch?! Gefeliciteerd!
Jep, heb ik ook meegemaakt... Nog sterker trouwens, want wij werden teruggezet van 10 weken 6 dagen naar 8+3.... Ondanks het feit dat ik mijn eisprong getempt had en zwangerschapsverschijnselen had een paar dagen voor mijn NOD, (18-19 feb, moest de 21e weer ongesteld worden). Volgens de datum waarop wij gezet werden, zou m'n eisprong pas 24 feb geweest zijn... Daar klopt dus ergens iets niet. Nu kan het wel zijn dat de innesteling langer duurt, dat schijnt zo ergens te zijn tussen de 3 en 7 dagen dat proces, dus daar kun je zeg maar enige vertraging oplopen... En je eisprong kan natuurlijk een keertje later zijn geweest, (of jij bent een van de weinigen die minder dan 14 dagen heeft tussen eisprong en menstruatie. Ik heb destijds er ook een topic over geopend, op een ander forum geloof ik trouwens, en kreeg verhalen van vrouwen die ook teruggezet waren en bij wie achteraf de eigen datum toch klopte... Ik kan het nog niet helemaal zeggen, loop nu wel 12 dagen overtijd op m'n eigen datum en ben dus volgens de VK pas komende maandag uitgerekend. Inmiddels ben ik er met haar op uit gekomen dat we 12-11 aan gaan houden als werkdatum, dat is morgen, omdat dat de datum is die bij de tweede termijnbepaling eruit kwam bij ons. De eerste keer zeiden ze namelijk wel direct dat ze ons kleintje niet helemaal goed in beeld kregen, omdat het nog erg diep achter m'n schaambot lag. Waarom ze toen geen inwendige echo gedaan hebben, is eigenlijk een raadsel... daar heb ik zelf op dat moment nooit aan gedacht: dit is mijn eerste, namelijk. Maar goed, toen moesten we later terugkomen en kwamen ze dus uit op 12-11, 13 dagen na onze datum dus. Om de een of andere vage reden is dat echter in de rapportage vervolgens nooit gewijzigd en dus is de VK (logischerwijs) blijven rekenen met die eerste datum. Nu ik zo overtijd loop op onze eigen datum, roept iedereen: Nou, dan klopte die andere datum dus toch! Tja, nou, ik wacht de geboorte nog wel even af voor ik daar een uitspraak over doe: voor hetzelfde geld heeft ons kindje alle signalen van een laatgeboorte straks, dus we merken het wel... Al met al kun je er overigens weinig mee, zeker als je zelf niet heel zeker weet wanneer je eisprong was, houden ze bij een verschil van meer dan 7 dagen gewoon echt de echodatum aan... Dan kun je hoog en laag springen, maar dat verandert dan niet. Mogelijk dat je dit wel nog aan kunt kaarten bij je VK en je verbazing uitspreken en vragen of er anders nog eens opnieuw gekeken kan worden... Ach, en de meeste kindjes worden gewoon vanzelf geboren, dus dat maakt dan verder ook niet zoveel uit. Als je erg overtijd gaat lopen, is dat heel vervelend, maar ik heb nu gemerkt dat als je uitspreekt dat je je daar toch wel zorgen over maakt, de VK wel bereid is om samen met je na te denken over hoe dan verder. Mocht je eigen datum toch kloppen en je bevalt uiteindelijk al in week 37, dan zullen ze dat als prematuur beschouwen en moet je dus sowieso in het ziekenhuis bevallen... Dat is dan wel een nadeel, tenzij je toch al wel in het ziekenhuis wilt bevallen...
Hier ook 2 weken teruggezet op de echo, vandaag na weken weer een echo gehad en het klopte precies, vandaag 12 weken en ook op de echo. Het het kindje doet het ook prima
je moet ff googlen op een dia ei.... sommige eitjes blijven een poosje zweven voordat ze echt gaan nestelen... kan soms wel een week duren... ik zou me absoluut geen zorgen maken want het hartje klopte geweldig mooi...dat is het enige wat in dit stadium echt belangrijk is. niet teveel piekeren hoor! is echt niet nodig gr Jose