Het is wat op de zaken vooruit lopen, maar heb even een vraag. Ik lees op de sites van de kraamzorg dat je bij het aangeven van de baby, je als getrouwd stel het trouwboekje moet meenemen. Nu zijn wij wel getrouwd, maar wij hebben dus geen trouwboekje! Is dit verplicht om mee te nemen? Of is het alleen om de baby bij te schrijven in je boekje? Met andere woorden. Kan je als getrouwd stel je kindje aangeven zonder trouwboekje? Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet! Liefs Dreamer
Nee hoor, trouwboekje heb je niet nodig. Hebben wij ook niet en mijn man heeft Ayla gewoon aan kunnen geven.
Geen trouwboekje? Wat ik weet is dat je het niet hoeft.....maar het is wel bewijs dat je getrouwd bent...weet niet precies hoe het zit...kan je niets op de internet site van je gemeente vinden?
trouwboekje is puur en alleen ervoor zodat ze de geboorte er in kunnen bijschrijven mocht je dat willen.
Een trouwboekje is een optie als je gaat trouwen en is niet verplicht. Wat Limmeke al zegt...het is alleen zodat je kindje bijgeschreven zou kunnen worden! Niet druk om maken dus
Hartstikke bedankt voor de antwoorden dames! Het trouwboekje was bij ons idd een optie en wij hebben er niet voor gekozen. Ben blij dat het dus niet nodig is bij het aangeven van ons kind straks. Kan ik dat alvast afstrepen Liefs Dreamer
Een trouwboekje is niet zozeer 'bewijs' dat je getrouwd bent hoor. Het is meer leuk voor jezelf. Je hoeft er dus geen te hebben. En als je er wel één hebt en je neemt hem niet mee bij de aangifte, is het ook niet erg. Het is meer dat het voor jezelf leuk is als je kindje bijgeschreven wordt.