Hallo Ik maak me een beetje zorgen. Mijn man heeft vorig jaar mei een zeer ernstig ongeluk gehad waarbij hij het bijna niet had overleefd. Hij heeft daardoor een zware operatie gehad en is een groot stuk van zijn schedel verwijderd geweest. In november 2010 is dat grote stuk weer terug geplaatst in zijn hoofd. Daarna ging het weer heel goed met hem. We hadden in 2011 de draad weer opgepakt en alles ging weer zoals het hoord. Nu heeft hij afgelopen vrijdag te horen gekregen van de arts dat het stuk schedel in zijn hoofd niet goed zit en dat hij op zeer korte termijn weer geopereerd moet worden. Het zal weer een spannende en lange operatie zijn met alle risico's die daarbij horen. Wij hadden hier helemaal niet meer op gerekend. Nu is dus het volgende dat ik inmiddels 6 maanden zwanger ben en eigenlijk helemaal die zorg en stress van deze operatie niet kan gebruiken. Nu is dus ook mijn vraag of het gevaarlijk is voor de baby als je zo'n spannende en stressvolle periode in gaat. Ik probeer rustig te blijven en alles goed te overzien maar dat ik soms zo moeilijk. Ik weer eigenlijk niet goed wat ik ermee aan moet.... Misschien heeft hier iemand wat tips voor me... Alvast vriendelijk bedankt!
Hoihoi, Wat een spannende tijd heb je gehad en wat een spannende tijd gaan jullie weer tegemoet. Ik begrijp je angst! Maar zoals dit lees denk ik ook dat je best goed kan relativeren. De angst zal het grootst zijn op de dag zelf en de eerste dagen na de operatie. Dit is heel acceptabel en een vorm van stress dat je niet kan ontwijken. Belangrijk is is dat jij elke dag een ontspan moment pakt en dat je praat! Stress word heel veel minder als je het kan en mag uiten. Dus strik een vriendin waar bij je deze spannende dagen je ei kwijt kan ook al is het steeds het zelfde verhaal. Dan komt het echt helemaal goed! Veel sterkte! Imke