Duurt het langer om zwanger te raken na lang pilgebruik?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luna30, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met lang pilgebruik en daarna zwanger worden. Ik heb meer dan 13 jaar aan de pil gezeten, afgelopen juli de laatste genomen. Nu heeft mijn huisarts gezegd dat als je langer dan 5 jaar de pil hebt geslikt het gemiddeld langer duurt om zwanger te raken, en dat het zomaar 6 maanden tot 12 maanden kan duren minimaal.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik weet dat je het zwanger raken eigenlijk sowieso een jaar moet geven en ik heb ook absoluut geen haast, maar ik was gewoon verbaasd dat ze aangaf dat er een verband is. (Ik bedoel, ik snap wel dat je moet ontpillen voordat er iets kan gebeuren, maar wist niet dat het zo lang van invloed was?)

Bedankt voor jullie reacties!

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb 17 jaar de pil geslikt en was zwanger in ronde 3. Het hoeft dus niet heel lang te duren. Denk dat het voor iedere vrouw verschillend is en dat er veel meer factoren meespelen.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik slikte 8 jaar de pil en was in ronde 1 zwanger...

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ik slikte 12 jaar de pil en ronde 3 zwanger van onze 1e. Wel duurde mijn cyclussen lang. Na mijn 1e kindje ben ik ong 5 maanden weer aan de pil gegaan.. nu zit ik inmiddels in ronde 7 :( wil niet echt lukken. Het is gewoon heel verschillend denk ik. In iedergeval succes!

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik heb bijna 12 jaar de pil geslikt, ben 6 maanden voordat we er voor gingen gestopt en was daarna in ronde 2 al zwanger. Heb ook geen vreemde cyclussen ofzo gehad. Het is per persoon verschillend!

6. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt allemaal!

Dat leek mij eigenlijk ook. Vreemd dat mijn huisarts er zo een big deal van maakte. Het gesprek kwam op toen ik voor een vernieuwing van mijn pil recept kwam een jaar geleden. Toen zei ze dat ik beter 6 maanden eerder kon stoppen omdat het zomaar heel lang kon gaan duren omdat ik al zo lang de pil gebruikte.

Dat heb ik dus niet gedaan, maar jullie antwoorden stellen me wel gerust :)

Heel veel succes allemaal!

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ongeveer 6-7 jaar de pil genomen en in ronde 3 zwanger

8. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi Luna,

Ik begrijp de reactie van je huisarts wel beetje. Waarschijnlijk heeft ie veel vrouwen op spreekuur die zich zorgen maken om hun vruchtbaarheid. Na ongeveer 6 maanden worden de meeste vrouwen wel beetje zenuwachtig. . Ikzelf bijv!
    Waarschijnlijk wil de huisarts je dit gewoon besparen. Heel aardig eigenlijk :)

Liefs

9. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Haha, als je er zo naar kijkt inderdaad aardig van haar, zo had ik het nog niet bekeken :)

Hoop dat het voor jou ook snel raak is Lala :)

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik snap je huisarts ook wel. Tegenwoordig worden wij vrouwen snel zenuwachtig als het niet meteen lukt (heb het idee dat dat 20 jaar geleden anders was?).

Ik heb een jaar of 10 de pil geslikt en duurde iets meer dan een half jaar. Wel had ik hele rare cyclussen, die ik echt wijt aan het ontpillen. Dat betekent dus niet dat er niets gebeurt in je lichaam en je ook zwanger kan raken, alleen kan het wat langer duren...

11. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb 16 jaar de pil geslikt en ben zwanger geworden in ronde 1
    Volgens mij zegt het niet zoveel

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Was 20 jaar terug niet anders: iedereen wil, wanneer ze besloten hebben om aan kinderen te beginnen snel zwanger worden. En ook toen werd je na een jaar zelf proberen naar de gyn doorgestuurd, zelfs als je heel jong was (ik was bijna 20 toen) Ik heb juist het idee dat er tegenwoordig langer wordt gewacht met doorsturen, maar dat kan natuurlijk ook aan de huisarts/gyn zelf liggen. Ik werd in ieder geval wat mijn kinderwens betrof serieus genomen.

13. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Volgens de statistieken is 80-90% na een jaar zwanger, dus ik ben nog relaxed (gewoon af en toe naar de statistieken kijken ter herinnering haha ;) ), was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen. Uiteraard wil iedereen het zo snel mogelijk, maar het is nou eenmaal een ingewikkeld proces :)

Bedankt iedereen voor jullie reactie allemaal! :)

14. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik slikte 7 jaar de pil, ben een jaar geleden even gestopt omdat ik veel last had, toen na 2 maanden opnieuw geslikt. Ook tegen mij werd gezegd dat het na zolang pilgebruik wel 's maanden kon gaan duren. Daarom hebben mijn vriend en ik besloten dan wat eerder te stoppen.. was niet persee nodig geweest. 2 x ongesteld en daarna zwanger (gelukkig)
    Maar het is dus niet altijd waar !

15. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Je kunt meteen zwanger worden, ook al heb je de pil jarenlang geslikt. Ik denk niet dat er ergens een studie is die bewijst dat jarenlang pilgebruik invloed heeft op je vruchtbaarheid. Als je stopt met de pil zijn de kunstmatige hormonen ook meteen verdwenen uit je lichaam.

16. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb een 7-tal jaar de pil geslikt en was de 3e ronde zwanger. Hoeft dus niets te betekenen.

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat bedoelen jullie met de eerste, tweede, derde etc ronde? Staat dat ergens voor?

18. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    De maanden @Naomi :).
    1e ronde is bijvoorbeeld de 1e maand dat je gaat proberen om zwanger te worden, 2e ronde is de 2e maand etc. Elke keer als je ongesteld wordt begin je met een nieuwe ronde dus nieuwe maand.

19. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh zo! Thx:)

Deel Deze Pagina