Alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LW85, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik vraag me af of iemand weet welke invloed alcohol heeft op de vruchtbaarheid. Vriend en ik drinken in het weekend graag wat biertjes en af en toe bij het eten een wijntje.
    Ik weet natuurlijk wat dit betekend als je zwanger bent. Maar heeeft het ook een negatieve werking bij het zwanger willen worden?

2. kyrajoyka

kyrajoyka Lid

27 jul 2012
    86
    0
    0
    almere
    Hey lw85,

Ze zeggen dat het inderdaad invloed heeft.
    Maar persoonlijk denk ik dat af en toe een glaasje geen kwaad kan hoor!:cool:

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het allerbeste is helemaal niet drinken.. :) maar hè, hoeveel vrouwen worden er zwanger die wel af en toe een wijntje pakken?

4. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ik ken er zelfs die de halve zwangerschap bij wijze van spreke dronken rondliepen en dat kind werd kerngezond geboren. Dat kind is intussen wel 26j en heeft haar mama vorig jaar verloren door datzelfde alcoholprobleem... Maar het toont wel aan dat het voor het kind niet 'veel' kwaad kan,... maar iedereen op dit forum weet wel dat je best stopt van zodra je zwanger bent! Daarvoor heeft het niet zo'n impact

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het kan voor het kind wel degelijk kwaad tijdens de zwangerschap. Dat bij een ander de schade mee gevallen is, wil niet zeggen dat het geen kwaad kan.

En voor de zwangerschap? Gewoon doen. Zolang je niet het idee heb dat er iets is gewoon je leventje blijven leven. Als je in de mmm beland zou ik wel het een en ander aanpassen. Als je verminderd vruchtbaar bent, kunnen die paar biertjes zeker uitmaken.vooral bij de zaadproductie.

6. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Wij drinken echt onze borreltjes wel hoor...
    Maar we hebben wel afgesproken met mate!
    En niet meer bij elke mooie zomerdag een drankje nuttigen (nu drink ik zelf dan niet veel meestal 1 glaasje).
    Maar je wil het niet op je geweten hebben dat je per ongeluk al een x teveel gedronken hebt terwijl achteraf bleek dat je zwanger was....

Maar niet alles laten hoor... Gewoon matigen...

En of het veel invloed heeft op de vruchtbaarheid? Geen idee.
    Ken genoeg verhalen van mensen die teveel gezopen hebben, niet veilig vreeën maar wel van die ene x zwanger raakten... (gek genoeg dat hun dan wel zwanger raken en dat vele stellen met echte kinderwens het gewoon niet gebeurt).

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Tijdens de zwangerschap kan het wel kwaad .
    Tuurlijk zijn er mensen die volop dronken zelfs achoholist waren en het kindje gezond geboren is . Alleen het risico is groter en dat is al erg genoeg om risico's te vergroten .

ls je voor je eisprong zit dus tijdens je menstruatie en de week erna kan je wel gewoon wat drinken . Maar vanaf je eisprong lijkt het me niet slim .

8. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik drink bijna nooit en mocht het wel voor komen dan is het maar 1 of 2 glaasjes canei. Lief drinkt vaak een biertje ach als die het lekker vin en het niet uit de hand loopt vin ik het prima. Mocht het een lange tijd gaan duren kijken we er wel opnieuw naar.

Ik stop er helemaal mee als ik een posi test in me handen heb.

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij gaan dus voor een kindje nu. Ik heb pcos dus zwanger worden gaat wat moeilijker bij ons. wij kunnen in principe gelijk beginnen met hormonenaar hebben besloten er eerst aan te wennen, niet te veel gerichter bezig te zijn en dan te kijken hoe het loopt. Evt volgend jaar de hulp van de gyn toch inschakelen als het nodog is.

Zodra ik zwanger blijk ye zijn drink ik zowieso geen druppel meer. Nu drink ik op zaterdagavond een stuk of 5 biertjes en 1x in de week 1 a 2 glazen wijn. Mijn vriend drinkt elke vrijdag wel heel wat bier maar verder niks en rookt niet. Ik ga hem niet vragen minder te drinken tot we de mmm in gaan.

Maar dat bier in het weekend en het enkele wijntje, zou dat bijvoorbeeld een eisprong kunnen belemmeren? Morgen belt de gyn mij voor de uitslag van een uitstrijke dus vraag ik het zowieso nog wel.

10. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    In allerlei wetenschappelijke onderzoeken komt duidelijk naar voren dat als je alcohol nuttigt (zelfde geldt voor roken) dat dit de vruchtbaarheid verminderd. Zowel bij mannen als bij vrouwen, als het al moeilijker gaat zou ik je echt aanraden niet meer dan 2 drankjes te drinken.. Als je al zwanger bent, verhoogt het 1 de kans op een miskraam en 2 kan het de cellen van de foetus beschadigen, dus de hersenen, organen, alles eigenlijk als het nog zo pril is. Alcohol is gif vergeet dat niet. Ik drink zelf ook regelmatig een bakkie, dus probeer echt alleen informatie te geven. Ook zijn er veel onderzoeken gaande waaruit blijkt dat kinderen al vanaf het prille begin vatbaar zijn voor wat de moeder eet en / of drinkt, dat het aangeboren al gevoeliger is voor suikerbehoefte, alcohol of wat dan ook... Is het het risico nemen waard? :D

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ben rond kerst zwanger geraakt...hahha.. met oud opnbieuw en het weekend daarna nog flink gedronken hoor.. kerst idem..

12. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Mijn zoontje was blijkbaar verwekt na mijn verjaardagsfeestje, terwijl ML en ik beide super veel hadden gedronken en gerookt!

Dan zullen vast mensen denken, ach die zullen wel heel vruchtbaar zijn... maar dat was niet hoor! Op dat moment zat ik al in ronde 12 en bij de 9e ronde nog een MK gehad!

13. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Om volledig te rijpen hebben spermacellen ongeveer 60 dagen nodig, dus2 maanden daarna was het waarschijnlijk niet zo snel gelukt ;) het is maar een tip. . ;)

14. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Even een vraagje, wij hebben vanavond feest hier in het dorp... Ik ben flink bezig met ontpillen, en ik zou niet weten wanneer ik vruchtbaar ben en zo...
    Normaal gaat het altijd met veel alcohol nuttigen gepaard... Gezien onze toekomstplannen ga ik daar erg in minderen tot bijna niks..
    Maar ik kan toch wel een borreltje doen???

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    af en toe een drankje vóórdat je zwanger raakt kan meestal geen kwaad hoor w.b. de vruchtbaarheid, denk dat heel veel mensen zijn verwekt terwijl de ouders een drankje genuttigd hadden ;)

(en needless to say: tijdens de zwangerschap geen druppel)

ik vind een romantisch avondje met een wijntje erbij lekker ontspannend en dat is óók handig :) ik stop niet met af en toe wat alcohol om zwanger te raken

16. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Je moet zelf denk doen waar jij je het prettigst bij voelt. Bij de ene is dit helemaal niet meer drinken. De ander drinkt de tijd naar de eisprong niks meer. De ander stopt pas naar een posi test. En ja er zijn er ook die gewoon blijven drinken na een posi test.

Dus denk voor je zelf na hoe je het wil gaan doen. Hier stop ik als ik posi heb getest.

Deel Deze Pagina