Hallo dames, Heb al even gegoogled, maar geen concreet antwoord vinden. Ik ben in week 1 van de pilstrip 1 pil vergeten.. op dag 5 om precies te zijn. Deze heb ik niet als nog in genomen want ik kwam er de avond daarna pas achter. Ik heb gemeenschap gehad in week 3 van de strip en heb eergister avond de laatste pil van de strip gehad. Nu lees ik dat als je in week 1 de pil bent vergeten, 7 dagen gemeenschap met condoom moet hebben.. Houdt dat dan in dat ik geen risico op een zwangerschap loop?
Als je in de eerste week je pil vergeet loop je het meeste risico omdat er weer een eisprong op gang kan komen daardoor. Ik denk dat je dan beter eens een testje zou doen om het zeker te zijn
Ohh ik dacht juist in week 2.. Gezien je een bevruchting moet hebben rond 14 dagen voor je menstruatie, en ik in de 3e week gemeenschap heb gehad, dacht ik sowieso geen risico te lopen..
Als je de pil vergeet, kun je zwanger raken in de weer voor en erna dat je de pil vergeten bent, ongeacht welke week (tenzij je doorslikt)
Eén pil vergeten heeft geen invloed op je vruchtbaarheid. Bron: De anticonceptiepil Op deze standaarden baseren huisartsen hun beleid.. Erg betrouwbaar dus. Echter, er zijn natuurlijk altijd mensen die uitzonderingen zijn en toch zwanger worden ondanks goed gebruik van de pil. Als je zo iemand bent, heb je bij 1 pil vergeten wel meer kans zwanger te raken lijkt mij.
Kijk anders even goed de bijsluiter van je pil door... normaliter ben je na 7 aaneengesloten dagen veilige seks gewoon weer beschermd
Ik weet niet beter dan dat je als je hem in week 1 vergeet je pas weer na de stopweek zonder condoom mag vrijen. Week 2 maakt dan weer niet veel uit, en in week 3 zou je meteen je stopweek moeten starten als je een pil vergeet en dan blijft het veilig. Maar dat is met microgynon 30, misschien werkt het met andere pillen anders. Het staat toch gewoon in de bijsluiter?
Bedankt voor alle antwoorden. Er staat ook in de bijsluiter dat je 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken. Maar ik vroeg mij af.. uit gewone onzekerheid.. of ik nu extra risico liep omdat het in de eerste week was. Ik was gewoon onzeker en wilde wat zekerheid hebben. Je gaat toch twijfelen. Maar inmiddels heb ik licht bloed verlies. Dus mijn duidelijkheid heb ik nu gelukkig.