Lopen ovulatietesten op?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bacio, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Hoihoi,

2 januari was de eerste dag van mijn menstruatie. Mijn menstruatie duurt 5 dagen en de gemiddelde cyclusduur is 35 dagen. Donderdag 19 januari en zaterdag 20 januari heb ik een ovulatietest (Etos)gedaan en daarbij was de uitslag een héél lichte roze streep naast de controlestreep. Daarom pas maandag 23 januari weer een test gedaan met uitslag roze streep (Etos), maar zeker de helft aan kleur van de controlestreep. Dinsdag weer een ovulatietest gedaan (Etos en Action) met uitslag een heel licht roze streep. Vanavond weer een test gedaan en nu weer gelijke uitslag als die van maandag. Ik voeg even een foto toe van de test van vandaag. Zal het vanaf nu op blijven lopen? Volgens ovulatie-app zou ik rond de 22ste mijn ei moeten hebben gehad (gemiddelde cyclusduur 35 dagen), maar dat zegt niks aangezien ik een onregelmatige cyclus heb...

Wat denken jullie dat ik kan verwachten?
    (ik zie dat na uploaden het streepje op de foto lichter lijkt dan dat hij in werkelijkheid is. Met het blote oog is de streep echt zichtbaar; geen tuurtest dus)

Bijgevoegde bestanden:

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zo onregelmatig testen heeft totaal geen nut. Testen kunnen oplopen maar geven vaak ineens een piek.
    Deze test is negatief. Zou echt consequenter gaan testen.
    Die app zou ik de deur uitdoen. Als je nu een cyvlus van 35 dagen zou hebben heb je je piek al gemist..

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zoals je nu test kan je net zo goed niet testen.
    Het LH-hormoon schommelt dus het is normaal dat ie de ene dag donkerder is dan de andere dag.

En wat je zelf al zegt...zo'n app is niet betrouwbaar.
    Elektronica kan niet voorspellen wanneer je een eisprong hebt.

Dus elke dag testen en als je denkt richting je vermoedelijke eisprong te gaan dan ga je 2x per dag testen tot je de piek hebt gevonden.

4. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Dank jullie wel!

Ik zal inderdaad consequent gaan testen.

En mocht mijn cyclus nu weer 45 of meer zijn dan kan de piek nog volgen? Of is dat onwaarschijnlijk?

Deel Deze Pagina