tot welke leeftijd zitverkleiner in stokke tripp trapp gebruiken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lisa333, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo allemaal,

onze dochter is 20 maanden en ik vroeg me af, tot wanneer jullie de zitverkleiner in de stokke tripp trapp kinderstoel hebben gebruikt

ik heb namelijk het idee dat ik de zitverkleiner er wel een keer uit kan halen, maar gebruik ik de beugel dan nog wel, en zo ja tot hoelang? anders valt ze er natuurlijk uit

of verkopen ze ook een soort gordel zodat ik haar anders vast kan zetten?

ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

groetjes Lisa

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    De zitverkleiner is er hier al ruim een half jaar uit, paste niet meer. Toevallig heb ik vorige week ook de beugel eruit gehaalt en zit hij nu los

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dochter zit vanaf 17 maanden los. Klimt er zelf op en af. Went snel hoor!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Neem aan dat ze er met 20 maanden toch niet meer vanaf valt zonder beugel???
    Al heeft hij hier nog wel tot net voor haar 3e verjaardag erop gezeten, aangezien het zo'n beweeglijk type is die niet goed stil kan zitten. Maar nu gaat het super goed!

Gewoon proberen!

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Wij hebben nu ongeveer een maand de zitverkleiner er uit. Dit maakt makkelijker schoon...

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat bedoel je met zitverkleiner? Zo'n kussentje? Die hebben wij nooit gebruikt, haha. Een opgerold dekentje of een kussentje in d'r rug aan het begin.
    De beugel houden wij nog even erop zitten, zo weten we zeker dat ze blijft zitten tijdens het eten. Ze houdt er namelijk erg van om te gaan lopen tussendoor.
    Bij nichtje net iets na de 2 jaar eraf gehaald. Daar gaat onze dochter ook gewoon zelf op de stoel zitten.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Denk dat we met 20 maanden de tripp trapp als gewone stoel zijn gaan gebruiken, het erin tillen werd een beetje zwaar voor m'n rug en nu klimt ie zelf op de stoel...ideaal.

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    een zitverkleiner?? Hier zit ze gewoon zonder zo'n kussen. Veel te veel schoonmaakgedoe en ze zit prima.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Zitverkleiner heb ik al zeker een jaar geleden opgeruimd! Beugel is nu een maand of 3 uit de stoel, maar dat was meer om te zorgen dat ze aan tafel bleef zitten.

10. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    bij onze dochter hebben we rond 1,5 jaar alles van de stoel afgehaald, ze wilde zelf erop en eraf klimmen, en op sommige momenten zat ze zelfs op tafel en kon dan niet meer terug vanwege de beugel op de stoel, toen alles eraf en nu klimt ze zelf in de stoel en er weer vanaf...

11. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    De verkleiner is er hier sinds een aantal weken uit. Ik heb wel een gordeltje van de prenatal erin zitten, zodat hij ook daadwerkelijk blijft zitten zolang ik dat wil :D.
    Maar dat gordeltje heb ik er al een jaar ofzo inzitten, vanaf het moment dat hij ging staan in zijn stoel.
    Maar zonder verkleiner werkt hier prima, scheelt een hoop gesjouw!

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Hier al vanaf dat hij 10 maand oud was :D toen paste mijn rolmopsje niet meer:D vanaf toen alleen de beugel...

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Hij zit er hier tijdens de maaltijden nog op, omdat onze dochter een ongelooflijke draaikont is. Tussen de maaltijden door gaat ie er al maanden af. Overigens kon onze dochter al zelf op de stoel klimmen toen alles er nog standaard op zat! :$ Klom gewoon over de beugel heen! :D

14. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Al met een maand of 13/14 onze dochter paste er nog makkelijk in maar mevrouwtje vind zelf doen veel leuker :D En dat is altijd goed gegaan.

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Ow is dat een zitverkleiner ja? Ik dacht gewoon een kussentje zodat t niet zo hard zit en ik vind het zo leuk staan dat printje hahaha. Hier zit hij er dus nog in ;) beugel laat ik ook mooi nog even zitten zo kan ze tenminste niet zomaar van tafel. :D

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier is dochter 2 jaar en 4 maanden en de 'verkleiner' zit er nog steeds in, beugel ook ervoor, rugleuning ook alleen het leertje tussen d'r benen niet... Heb destijds een heel mooi kussentje laten maken van tafelzeil met d'r naam erop enzo. Echt zo ontzettend leuk dus zolang het past blijft 'ie erin zitten! Dochter vindt het nog prima en het maakt lekker makkelijk schoon!

17. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    ik heb hem er vorige week af gehaald. De rugleuning en bekleding zitten er nu alleen nog op. Gaat prima. Hij klimt er nu zelf op en af. Scheelt mij weer tilwerk...

Deel Deze Pagina