2 zware kinderen op de werled gezet, de 3 e nu ook zwaar?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marit36, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Agnita was 4530gr
    Elisa was 3900gr
    en Martina 3070gr

bij mij worden ze lichter :)

2. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    nou dan is er nog hoop, hahaha :D

3. Niet meer actief

En wanneer word er een schatting gemaakt bij de VK over hoe zwaar het kindje zou kunnen worden?

Liefs San

4. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Bij mij was dat zo rond de 35 weken.
    Maar de schatting klopt heel vaak van geen kanten.. van mijn eerste zei ze dat het een krap 6-pondertje zou worden, en waarschijnlijk een blijvende stuit...

En het werd gewoon hoofd naar beneden en een dikke 8-ponder. Het is heel erg moeilijk om in te schatten hoe groot het kindje is, omdat er zoveel factoren zijn die meespelen (hoeveelheid vruchtwater enzovoort)

5. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0

klopt, mij werd gezegd dat ik een 7ponder zou krijgen, maar het werd ruim 8, dus klopt voor geen meter
    :D

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi,

bij mijn schoonzus werd verteld dat het een bescheiden kindje zou zijn, ca 5-6 pond. Het was een flinke knul van bijna 8 pond, dus bey bey maatje 50-56 en hello 62!

Groet van Kiki

7. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Bij mij werd al met 30 weken voorspeld dat ik een zware baby zou krijgen. Wat ik wel vreemd vind is dat ze me daarna nooit meer gecontroleerd hebben.

(bijv. op suiker)(Ze heeft beloofd bij een volgende mij beter in de gaten te houden)

Mijn zoon is geboren met 41+1 weken en woog 4850 gram en was 54 cm.

(zwaargewichten bij geboorte zitten wel bij ons in de familie, wij beide 4250 gram, mijn schoonmoeder 11 pond en mijn vader was 13 pond)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ook ik heb een zware baby op de wereld gezet en omdat de vk dit vermoede moest ik toen in 35 weken was naar het ziekenhuis voor een groeiecho.
    Daaruit bleek dat de kleine toen zo ongeveer 4200 gram was.
    Uiteindelijk bleek na zo'n 1,5 uur persen dat de kleine niet door mijn bekken paste. (was toen ook al 43 weken zwanger).
    Geen wonder ook want meneertje was 55 cm en 5000 gram.
    Bij de nacontrole (keizersnee) werd er mij meteen verteld dat ik bij een volgende zo wie zo weer in het ziekenhuis zou moeten bevallen.

Groetjes Anita

9. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    is je zoon wel op de natuurlijke weg geboren?

zodan...ben er ff stil van.. :D mijn vader was ook 11pond, en in de familie ook zwanre kids van mijn kant dan.. :(

10. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    wow!dat is zwaar zeg :D

11. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland

YEP!

Had wel een beetje hulp nodig, dus maar goed dat ik uiteindelijk naar het ziekenhuis ben gebracht.
    De vacuumpomp en een flinke knip hebben geholpen.
    Door het getrek aan hem en de breedte van de schouders heeft hij zijn sleutelbeen gebroken, maar das allemaal weer goed gekomen.

Ik heb wel heel erg lang last gehad van mijn onderkantje. Pijn in mijn botten bij het lopen. Nu soms nog als ik ongesteld ben. (zoon is 15 maanden)

Dus misschien dat het toch wel een grensgevalletje was.

12. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Oei, nou ik zal niet meer klagen. Mijn zoontje was 4060 gram en 52 cm na 41.3 weken. Ik ben ook flink uitgescheurd. Nu ik de verhalen lees kan ik me erop voorbereiden dat dit dus ook een flink kindje wordt. Nou ja, kleintje in vergelijking met sommige van jullie.
    Hoe gaat het eigenlijk met hechten als je een thuisbevalling "doet "? Gaat de vk dit dan doen of moet je naar het ziekenhuis ?

13. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0

volgens mij hecht de vk ook gewoon thuis, ik ben zelf nooit gehecht en weet ook niet hoe dit voelt, maar lijkt me supereng, ik hoop oook weer thuis te bevalen, maar ben bang dat als het een zwaar kindje word, ik toch naar het ziekenhuis zal moeten

14. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Volgens mij kan een VK ook thuis hechten.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor wond het is en of ze er goed bij kan enzo. Anders dan hechten ze het in het ziekenhuis.

Ik dacht dat ik echt een heel groot kind had gekregen. (is ook zo hoor hahaha), maar op een ander forum las ik reacties van andere moeders en daar was mijn zoon een kleintje bij.
    Er zaten veel ruime 10 en 11 ponders bij en zelfs 1 van 12,5 pond. NOU daar sloeg ik ook wel even steil van achtover hoor.

15. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    ja, hoe is het mogelijk he, kleine reusjes op de wereld zetten, ik vind het knap van jullie meiden hoor, trouwens, mag mezelf ook best een schouderklopje geven :D ben benieuwd of dit kleintje hier in mn buik het record gaat verbeteren..haha

16. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    hmmm. Morgen moet ik voor een echo bij de gyneacoloog om te kijken hoe groot de kleine is.... De verloskundige zegt al weken dat ik ver voorloop, nu gaan ze dat morgen met een echo controleren. Ik ben benieuwd wat er uitkomt en wat ze gaan doen als ze in een vroeg stadium al weten dat het groot is, gaan ze dan inleiden of gewoon afwachten? Ik ben benieuwd!

17. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Klopt, ik ben ook gewoon thuis gehecht.

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Het al dan niet thuis hechten door de VK hangt af van het feit of bij de scheur de spier van de anus is meegescheurd (al dan niet volledig). Bij de geboorte van mijn zoon (precies 4000 gram na 41 weken en 6 dagen) ben ik toch nog in-/uitgescheurd tot en met de spier van de anus (deze was net niet helemaal gescheurd)... dit had tot gevolg dat mijn VK het beter vond om het door de gyneacoloog in het ziekenhuis te laten hechten ("als ik een hechting verkeerd zet, heb jij de rest van je leven een probleem..."). Gelukkig hoefde ik niet naar de OK en ben ik gewoon - onder verdoving hoor - gehecht op de verloskamer (meer dan 25 hechtingen, dus dat zegt genoeg, hihi)... Ik heb er weinig tot geen last van gehad en nu heb ik ook nergens meer last van!

19. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    En ,hoe is het afgelopen met de echo?

Ik liep met 30 weken bijna 5 weken voor, maar ze hebben mij niet ingeleid. Ik heb het wel gevraagd hoor, maar zolang er geen ernstige aanleiding toe was deden ze niets.

Ik ging 8 dagen overtijd en Matthijs was dus best wel een joekel. Ahcteraf gaven ze aan dat iets eerder inleiden nog niet zo gek was geweest. 8) lekker optijd.

Hoop voor jou dat ze je wel serieus nemen, vooral als je nu ook al flink voorloopt.

Succes

20. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0

Hoe het afgelopen is met de echo:
    Ik ben nu 31 week zwanger en ze schatten me op 35 a 36 week, normaal zou het kindje nu ongeveer 1600 gram zijn en die van mij wordt geschat op 2500. Verder is alles goed qua zwangerschapssuiker enzo en de oorzaak waarom ik voorloop is dus een raadsel. Ik maak me er niet zo druk om maar ik moet toch onder controle blijven en over 2 week weer voor een echo, ik ben benieuwd wat er dan uit komt.

Hoe zwaar was jou kindje uiteindelijk en is het wel op de natuurlijke manier geboren of was het zo groot dat het een keizersnede werd?

Deel Deze Pagina