@ minniemouse: hmm sorry lees net je vorige berichtje en daar zie ik staan dat het idd natuurlijk met vacuum is geboren, sorry!
Ik weet niet of 2x een zwaar kind garantie geeft op 3x een zwaar kind, ik betwijfel het. Jouw kindjes waren zo zwaar nog niet, rekening houdende met dat ze tot 42 weken voldragen zijn... Als ze eerder geboren waren, waren ze lichter geweest. Mijn zoontje is met 39 weken geboren en was toen al 4200 gram... Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat je dus als je weer tot 42 weken doorloopt misschien wel een beetje rekening kan houden met weer een zwaar kindje... maar het hoeft niet. Je kan ook een zwaar kind krijgen als je met 39 weken al bevalt dus Ik heb Joey overigens gewoon nachtvoedingen moeten geven, zeker tot hij 2 maanden oud was, toen sliep hij door. Ook in het ziekenhuis werden we 's nachts gewoon wakker gemaakt voor een voeding
Ik denk wel dat een zwaarder kind minder frequent voeding nodig heeft. Bij mijn oudste (ingeleid met 38 weken en 4360 gram bij de geboorte) konden we na twee dagen al 1 voeding laten vallen (op eigen verzoek) en met drie weken sliep hij geheel door. MIjn dochter (40 weken en 3 dagen, en ook 4360 gram) precies hetzelfde verhaal als mijn zoon. Dus het is nu ff spannend wat nummer drie gaat doen. Ik verwacht wel dat deze ook weer over de acht pond heengaat
Wel heel fijn dat ze je nu in de gaten blijven houden. Mocht je kindje dan ook heel zwaar blijven dan kunnen ze mooi op tijd actie ondernemen.
Dat is idd waar, ik ben erg benieuwd wat ze de volgende keer zeggen en of ik de zwangerschap volledig mag uitdragen.... Houd jullie op de hoogte!
bij mij werd een 8 ponder voorspeld Luuk is 3 weken te vroeg geboren en woog 7 Dus als ie netjes was blijven zitten? Tja dat zullen we nooit weten maar ik vond 7 pond al hard werken hihihihhi
Ik liep ook bijna 4 weken voor volgens de echo. Mijn gynaecoloog zei dat er geen reden was om mijn baby eerder te halen. Want als een baby voorloopt op groei wil dat niet zeggen dat hij eerder rijp is om geboren te worden. Ik liep 2 weken overtijd en ben na een dag en nacht hard werken d.m.v een keizersnede bevallen van een zoon van 4270 gr. (ik zou het overigens zo nog eens doen...)
Klopt, dat wil het ook zeker niet zeggen . Alleen was mijn zoon met 8 dagen overtijd al bijna 10 pond. Stel dat ie nog langer was blijven zitten. Moet er niet aan denken hoor!